کد خبر: ۸۴۱۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۳ - ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 03
معاون وزیر بهداشت مطرح کرد؛
شفاآنلاین:سلامت>معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به برخی نگرانی های بی مورد که در خصوص داروهای برند ژنریک وجود دارد، تاکید کرد: در این باره واقعا مسئله حادی وجود ندارد.

به گزارش شفاآنلاین : دکتر رسول دیناروند با توضیح  اینکه داروی برند ژنریک از صنعت کشور حذف نشده و همچنان شاهد عرضه آنها هستیم، گفت: اگر تفاوت دیدگاهی هم در این خصوص وجود دارد مربوط به داروهای آنتی بیوتیک است زیرا سازمان غذا و دارو متقاعد به داشتن برند ژنریک این داروها نشده و علت آن نیز واضح است.

وی با این توضیح که آنتی بیوتیک ها تنها گروه دارویی هستند که مصرف آنها در کشور بیش از حد مجاز است، تصریح کرد: به رغم آنچه در رسانه ها مطرح می شود، و حتی شبکه های ماهواره ای نیز اخیرا به آن پرداخته اند مصرف انواع اقلام دارویی در کشور از میانگین معمول نیز کمتر است.

معاون وزیر بهداشت، با رد این ادعا که ایران دومین مصرف کننده دارو در جهان، آسیا و هیچ جای دیگری نیست، اظهارداشت: ایران بازاری کوچک تر از این حرف ها دارد و به جز آنتی بیوتیک ها، مشکل خاصی در خصوص داروها وجود ندارد.

دیناروند خاطر نشان کرد: در خصوص آنتی بیوتیک ها نیز چون احتمال می دهیم که برندینگ و مارکتینگ، مصرف غیرمنطقی این داروها را افزایش دهد، تعابیر بازدارنده ای اندیشیدیم.

وی تاکید کرد: در سایر موارد، داروها برند ژنریک هستند و عموم فعالیت های صنایع دارویی نیز در همین حوزه است و سازمان غذا و دارو هم با این مسئله مخالفتی ندارد.مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: