کد خبر: ۸۴۱۶۹
تاریخ انتشار: ۰۴:۰۷ - ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 04
شفا آنلاین>سلامت>ديويد ويليامز، سرپرست بخش تحقيقات ونوم دانشگاه ملبورن، معتقد است که مارگزيدگي به‌دليل محدوديت دسترسي به آنتي ونوم (سرم ضدمارگزيدگي)، سالانه جان هزاران نفر را در سراسر جهان مي‌گيرد.
به گزارش شفا آنلاین، شرکت سانوفي، توليدکننده آنتي ونوم، در اوايل سال ميلادي جاري اعلام کرده که ديگر نمي‌تواند به توليد سرم درمان مارگزيدگي ادامه دهد.

 اين محقق در مقاله‌اي که در آخرين شماره BMJ به چاپ رسانده است مي‌نويسد: «البته حذف آنتي ونوم توليدي شرکت سنوفي، براي تعداد قابل‌توجهي از قربانيان مارگزيدگي در آفريقا بي‌تاثير است. زيرا براي چندين دهه است که اختلاف زيادي ميان مقدار آنتي ونوم توليد شده و ميزان مورد نياز آن در سراسر جهان وجود دارد.»

آنتي ونوم سانوفي، براي بسياري از افراد قابل دسترس نيست؛ زيرا گران‌قيمت است و ميزان توليد شده نيز پاسخگوي ميزان مورد نياز نيست. آنتي ونوم هزينه‌اي از 56 دلار تا 640 دلار دارد و قربانيان مارگزيدگي و خانواده‌هاي آنان را تحت فشار بيشتر اقتصادي و فقر شديدتر قرار مي‌دهد. طبق مقاله چاپ شده در شماره اخير BMJ، نياز به آموزش سريع درمانگران براي آشنايي با تشخيص سريع و مديريت موارد مارگزيدگي محسوس است.

در اين ميان، نقش سازمان جهاني بهداشت قابل‌توجه است و مديران سازمان مذکور نمي‌توانند بيش از اين نسبت به مسئوليت خود در قبال اين قربانيان بي‌اعتنايي کنند.

ويليامز مي‌افزايد: «تلاش‌هاي بين‌المللي براي کاستن از خطر وقوع مارگزيدگي و هزينه‌هاي درماني و تسهيل دسترسي قربانيان به درمان مناسب لازم است. ديگر زمان صحبت در اين باره گذشته و وقت انجام اقدامي فوري است.»

 PRNewswire

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: