کد خبر: ۸۴۱۵۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۶ - ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 03
مدیرعامل اسبق سازمان بیمه خدمات درمانی در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- معاون اسبق وزیر رفاه و تأمین اجتماعی گفت: تجمیع بیمه ها اصلاح غلطی است حال آنکه در واقع منظور تجمیع سرانه ها در یک صندوق است.
دکتر سیدابوالقاسم موسوی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: بحث تجمیع بیمه هاغلط است.چراکه این اصطلاح خاصی است که اتفاق افتاده؛اما بحث مربوط به تجمیع بیمه ها نیست.بلکه بحث تجمیع سرانه ها در یک صندوق است که البته من موافق این امر هستم.

وی خاطرنشان کرد: اگر بیمه ها می خواهند براساس مدل دنیای پیشرفته عمل کنند باید سرانه همه بیمه ها در یک صندوق جمع شده و بر آن مبنا نیز برنامه ریزی شود.

این چشم پزشک ادامه داد: دوستان برای این که از قانون فرار کنند بحث تجمیع بیمه ها را مطرح می کنند. در حالی که بحث اصلی مربوط به تجمیع منابع است. یعنی بعد از این که سرانه درمان مشخص شد سرپرستی این صندوق باید زیر نظر دفتر رئیس جمهوری باشد نه زیر نظر یک وزارتخانه.ضمن اینکه باید یک مجموعه مستقل مسولیت امر رابرعهده داشته  باشد و بعد از جمع شدن پول ها دفترچه از یک جا تولیدشده  وبرامور مربوطه نظارت شود.


وی اذعان کرد: تأمین اجتماعی می گوید نمی توانم حق مردم را با حق دولت قاطی کنم که درست هم هست. بنابراین همه کاری می کنند که این اتفاق رخ ندهد؛ همانگونه که 12 سال است از زیربارتجمیع در رفته اند.


موسوی درعین حال تجمیع سرانه بیمه ها را به نفع مردم و حوزه سلامت دانست ودر پاسخ به این که چرا تاکنون تجمیع بیمه ها رخ نداده  گفت: زیرا به طورعمده مسول هرسازمان یا دستگاه می خواهد بگوید که جایگاه من خیلی مهم است؛اما اگر همه باور کنند که هیچ جایگاهی بهم نمی خورد بلکه بناست پول ها یک جا جمع شود نه بیمه ها یک جا جمع شود این امر بسیار آسانترمیسر می شود.



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: