کد خبر: ۸۴۰۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 02
شفا آنلاین>سلامت>ابتلا به ابولا پایان راه نیست و حتی پس از نجات عوارض ناشی از آن تا آخر عمر با بیمار همراه است و حتی می‌تواند باعث مرگ شخص شود.

به گزارش شفا آنلاین، پرستار اسکاتلندی خانم پائولینcafferkey که چندی قبل با احتمال عود مجدد بیماری ابولا در بیمارستان بستری شده بود بر اساس جدیدترین گزارش‌های پزشکی مبتلا به بیماری مننژیت در اثر ویروس ابولا شده است.

گفتنی است او در ماه دسامبر سال گذشته میلادی پس از کار در مرکز نگهداری از کودکان مبتلا به ابولا در کشور سیرالئون به بیماری ابولا مبتلا شد و یکی از اولین داوطلبان مصرف نوعی داروی جدید ضد این بیماری نام گرفت.

حال دوباره پس از طی مدتی او با علائم شدید بیماری در بخش قرنطینه بیمارستان بستری شده و با کارکنان بیمارستان از طریق دستگاه IPAD مکالمه می‌کند.

در طی مدت اقامت خانم cafferkey در اسکاتلند حدود 58نفر از اقوام و خویشان با او در ارتباط بوده‌اند که پزشکان برای احتیاط به همه آنها واکسن ابولا و مننژیت تزریق کرده‌اند.

پژوهشگران اعتقاد دارند ویروس ابولا حتی پس از بهبود در بافت‌هایی از بدن نجات یافته‌گان باقی می‌ماند و می‌تواند آنها را به بیماری‌های مختلف مبتلا کند.

کارشناسان پس از محرز شدن ابتلا به مننژیت در خانم cafferkey خواستار یک غربالگری از نجات یافته‌گان از ابولا در کشورهای درگیر در غرب قاره آفریقا شده‌اند. پزشکان حال عمومی خانم cafferkey را مطلوب ارزیابی کرده‌اند.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: