کد خبر: ۸۴۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۱ - ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 02
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی:
شفاآنلاین :اجتماعی >مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: رفع مشکلات سلامت برای اقشار گوناگون جامعه به عنوان راهبرد اصلی دولت تدبیر و امید در حوزه اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش شفاآنلاین از سازمان تامین اجتماعی، سیدتقی نوربخش در سمینار بیمه ها، نظام سلامت و رفاه اجتماعی افزود: موجب خرسندی که موسسه عالی پژوهش بعد از یک دوره فترت آغاز به کار کرد و این همایش اولین موردی است که در خصوص یکی از مسائل مهم کشور توسط این موسسه برگزار می شود.

وی گفت: به سرانجام رساندن مذاکرات 10 ساله در حوزه سیاست خارجی و اجرا و ارتقای طرح تحول نظام سلامت به عنوان دو راهبرد اصلی دولت تدبیر و امید برای برون رفت از مشکلات مطرح می شود.
نوربخش ادامه داد: علیرغم تمام مشکلات، منابع قابل توجهی به بخش درمان اختصاص یافته و به این لحاظ اتفاق بزرگی افتاده است.

وی با بیان اینکه نظام سلامت دارای دو بخش اصلی سلامت - درمان و بهداشت و پیشگیری است، گفت: تمامی متخصصان تاکید دارند که بهداشت مقدم بر درمان است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه نظام سلامت دارای بخش عرضه و تقاضا است، تصریح کرد: یکی از استراتژی های برنامه چهارم و پنجم توسعه، برقراری نظام پزشک خانواده و نظام ارجاع است.

نوربخش گفت: عرضه و تقاضا در حوزه درمان متفاوت با سایر حوزه ها است و در این بخش موضوع سلامت انسان ها مطرح است و استراتژی های دقیق و شفاف در این بخش باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: هزینه های درمانی بسیار گسترده و متنوع است و برای مصارف درمان، نهایتی نمی توان قائل شد. در این حوزه فناوری های مختلفی وجود دارد و استفاده و محدودیت های مربوط به این فناوری ها باید با توجه به منابع آن مورد توجه باشد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه عدالت در توزیع و سهولت دسترسی به خدمات درمانی باید لحاظ شود، تصریح کرد: نیازهای این بخش را باید اولویت بندی و به درستی منابع را هدایت کنیم.

نوربخش افزود: جایگاه بیمه ها در نظام سلامت مشخص است و به عنوان یکی از خریداران خدمات نقش تعیین کننده ای دارند و همچنین بیمه ها باید نظارت کافی بر خرید خدمت داشته باشند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: