کد خبر: ۸۳۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۰ - ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 01
شفا آنلاین>سلامت>سندرم درد میوفاسیال عبارت است از درد مزمن ماهیچه‌ای که در ارتباط با نقاط ماشه‌ای است. نقاط ماشه‌ای میوفاسیال، نواحی حساسی هستند که ممکن است در اثر آسیب‌های ماهیچه‌ای، فعالیت‌های بیش از اندازه و انقباض‌های پیوسته یا طولانی مدت ایجاد گردند.

به گزارش شفا آنلاین،در سندرم درد میوفاسیال، یک نقطه دردناک و حساس در یک نقطه از بدن ایجاد می گردد که باعث می شود هم درد در محل خودش ایجاد شود و هم به یک یا چند محل اطرافش منتشر گردد؛ این محلها ممکن است نزدیک و یا دور از محل اولیه باشند. به این نقطه دردناک اولیه، نقطه ماشه ای (نقطه تریگر  Trigger point) می گویند؛ این اسم (نقطه ماشه ای) به خاطر این است که با تحریک نقطه اولیه، دردی ایجاد می شود که به چندین محل دور یا نزدیک آن هم می رسد؛ نظیر اینکه در یک سلاح جنگی با کشیدن یک ماشه کوچک،ممکن است یک انفجار یا شلیک شدید و گسترده رخ دهد و محل خیلی گسترده و یا دوردستی تحت تاثیر قرار گیرد.

 

در حقیقت کلمه میوفاسیال ترکیبی از دو کلمه "میو" و "فاسیال" است. "میو" به معنی " عضله" و "فاسیال" به معنی "مربوط به فاسیا" می باشد. فاسیا،  همان لایه هایی از جنس بافت همبند است که بین، و دور بسیاری از بافتهای بدن مثل عضلات، عروق، اعصاب، مفاصل و ... قرار دارد. نقاط دردناک در این بیماری در حقیقت، برجستگی هایی از عضلات و همین لایه فاسیایی است که با فشار به آنها درد ایجاد می شود و می تواند به سایر جاها نیز گسترش یابد

 

درد شانه ناشی از سندرم درد میوفاسیالیکی از شایعترین محلهای اولیه این درد، پشت کتف است. در این حالت یک نقطه درناک و حساس در پشت کتف (معمولاً در بالای زاویه داخلی کتف) قرار دارد؛ یعنی جایی که به پایین ستون فقرات گردنی نزدیک است. از سایر نقاطشایع این درد در پشت کتف، می توان به کناره داخلی کتف یعنی بین کتف و ستون فقرات سینه ای اشاره کرد.

 

اوایل، درد در همین محل رخ می دهد و بعداً با پیشرفت بیماری، درد به پشت و یا بغل گردن، پشت قفسه سینه، جلوی قفسه سینه در همان سمت، و از همه مهمتر به شانه، بازو و حتی به انگشتان دست هم میرسد. گاهی همزمان با این این درد بیمار احساس ضعف در عضلات اطراف شانه و بازو نیز دارد.

 

درد ناشی از این بیماری نیز مثل سایر بیماریهای اسکلتی – عضلانی مانند آرتروز مفاصل، با سرما و استرس و ناراحتی بیشتر شده و با گرما و آرامش کمتر می شود. این دردها معمولاً شبها و با دراز کشیدن و استراحت کردن بدتر می شوند و ممکن است مانع خواب راحت بیمار گردند؛ و یا در طول شب چندین بار او را از خواب بیدار کنند و حتی مانع خواب شوند. ممکن است با فشار دادن، کوبیدن و ضربه زدن روی نقطه دردناک احساس خوشایندی همراه با کاهش درد به بیمار دست دهد. بندرت ممکن است بیمار احساس درد بسیار شدیدی کند و مجبور شود حتی شب به اورژانس مراجعه کند.

 

این بیماری ممکن است با دردهای گردن (بیماری دیسک گردن) و یا بیماریهای قلبی هم اشتباه شود.
اگر درد به پشت و یا بغل گردن برسد و بخصوص به بازو و دست هم تیر بکشد، شبیه دردهای گردن می شود و لازم است پزشک معالج، هم دردهای گردنی و هم این بیماری را مد نظر داشته باشد تا دچار اشتباه تشخیصی نگردد. در دردهای گردنی معمولاً حرکات گردن دردناک است و درد آن بصورت تیز و تیر کشنده به بازو و بویژه دست و انگشتان دست منتشر می شود و ممکن است شبیه حالت برق گرفتگی احساس شود؛ در حالیکه در سندرم درد میوفاسیال، حداکثر درد، روی نقطه حساس اطراف کتف وجود دارد و از آنجا به بازو و دست میرسد ولی حالت تیز ندارد و بصورت مبهم و گنگ منتشر می شود، و حرکات گردن هم واضحاً دردناک نیست. اشتباه بین این دو بیماری بسیار شایع است و حتی بندرت دیده شده است که بیمارانی مبتلا به سندرم درد میوفاسیال بوده اند و به اشتباه بعنوان بیماری دیسک گردن تحت عمل جراحی نیز قرار گرفته اند.

 

برای جلوگیری از این اشتباه، مهمترین وسیله، گرفتن شرح حال کامل و معاینه دقیق بیمار است. اگر پزشک فقط به عکس و ام آر آی (MRI) اکتفا کند، احتمال اشتباه بسیار زیاد است، چرا که حتی در افراد نرمال جامعه هم که اصلاً درد و بیماری گردن ندارند، بویژه در سنین میانسالی و یا بالاتر، اگر عکس و ام آر آی گرفته شود احتمال دیدن بیماری دیسک گردن وجود دارد.

 

به عبارت دیگر اگر فرد کاملاً سالمی بویژه در سنین متوسط و یا بالا را تحت عکسبرداری و ام آر آی قرار دهیم، ممکن است که آرتروز گردن و یا بیرون زدگی دیسک گردن را به درجاتی ببینیم. پس مهمترین راه افتراق سندرم درد میوفاسیال از بیماریهای گرن همان شرح حال و معاینه دقیق است.

 

گاهی ممکن است این سندرم، با بیماری های گردن و یا قلبی همزمان گردد که باید هر دوی آنها درمان شوند. بیماران نباید با مطالعه این مطلب، خودشان برای بیماری خودشان تشخیص بگذارند، بلکه باید به پزشک مراجعه نمایند تا او بیماری را درست تشخیص دهد؛ وگرنه ممکن است باعث عوارض جبران ناپذیری گردد. این مطلب که در حال مطالعه آن هستید فقط برای اطلاع بیماران است و به هیچ وجه جایگزین کار پزشک نمی شود.

 

علل سندرم درد ميوفاسيال:
عوامل زير ممکن است در ايجاد سندرم درد ميوفاسيال نقش داشته باشند:
کشيدگي ماهيچه‌اي
حرکات تکراري
فعاليت بيش از اندازه
اختلالات وضعيت بدن و مشکلات عضلاني اسکلتي
پيچ خوردگي
آسيب ديسک بين مهره‌اي
خستگي عمومي
مشکلات پزشکي همانند حمله قلبي و سوزش معده
عدم فعاليت به دنبال شکستگي‌ها
استرس و اضطراب
جنس و سن. سندرم درد ميوفاسيال در زنان و در سنين مياني بيشتر رخ مي‌دهد که علت آن نامشخص است.

 

تشخیص سندرم درد میوفاسیال
تشخیص این بیماری فقط با گرفتن شرح حال و معاینه دقیق است و نیازی به گرفتن عکس (رادیوگرافیRadiography)، ام آر آی (MRI)، نوار عصب (EMG and NCV) و ... نمی باشد، مگر که همزمان به سایر بیماریهای شانه و یا گردن هم شک شود که برای تشخیص آنها باید از این کارهای تشخیصی استفاده شود.

 

در معاینه، با لمس و فشار به محل حداکثر درد که معمولاً در اطراف کتف است، درد موضعی رخ می دهد که ممکن است خفیف و یا شدید باشد. اگر به مدت حدود 5 ثانیه فشار نسبتاً زیاد و مداومی روی آن نقطه وارد شود، معمولاً درد به اطراف آن محل، یا بازو و دست و یا انگشتان میرسد.در لمس محل حداکثر درد، معمولاً یک برجستگی در عضلات و فاسیای آن محل لمس می شود که با لمس آن درد رخ می دهد.

 

علايم و نشانه‌های سندرم درد میوفاسیال:
درد ماهيچه‌اي موضعي که احتمال انتشار نيز دارد.
وجود نقاط ماشه‌اي که ممکن است با يک گره يا باند سفت همراه باشد که در لمس حساس است.
سفتي ماهيچه‌اي
سفتي مفصل در نزديکي عضله درگير
بدتر شدن درد با فعاليت و سرما و کاهش علايم به هنگام استراحت.
مشکلاتي از قبيل اضطراب، افسردگي و خستگي عمومي
احتمال اختلال خواب

 

درمان سندرم درد میوفاسیال:
براي درمان صحيح ميوفاسيال ارزيابي و شناخت علل زمينه اي اين بيماري مهم است. بيماريكه دچار علائم ديسك كمر شده و همزمان مشكل ميوفاسيال دارد در صورتيكه بدون توجه ديسك بيمار جراحي شود بيمار بهبودي نخواهد يافت.

 

بهترين درمان درد ميوفاسيال درمانهاي غير جراحي و استفاده از روشهاي طب فيزيكي و توانبخشي است.اين روشها شامل موارد زير است:

 

1) اصلاح وضعیت بدن و شانه ها
درمان اصلی این درد، برطرف کردن علت ایجاد کننده است. اگر وضعیت نامناسبی در هنگام کار، استراحت و یا ورزش وجود دارد باید اصلاح شود. بهتر است در طول زمانی که کار و یا ورزش یکنواختی انجام میگیرد، هر چند دقیقه یکبار، چند حرکت کششی ساده برای شانه انجام شود.

 

گاهی اشکال ساختاری در بدن وجود دارد، مثلاً ستون فقرات بیمار نوعی کجی و انحراف دارد که باعث بد قرارگیری شانه ها می شود و این اختلالات باید تحت درمان قرار گیرد. اگر سندرم درد میوفاسیال بدنبال بیماری دیگری در شانه رخ داده باشد، ابتدا باید آن بیماری درمان شود، که معمولاً آسیبها و پارگیهای تاندون روتاتور کاف شانه است.
به همین ترتیب اگر بیماری دیسک گردن و ... علت زمینه این سندرم باشد باید درمان شود.

 

2) فیزیوتراپی
فیزیوتراپی نقش بسیار مهمی در درمان این بیماری دارد. فیزیوتراپ، بخصوص با آموزش، اصلاح وضعیت بدن و تجویز تمرینات ورزشی به درمان این بیماری کمک می کند. البته گرم کردن، ماساژ درمانی (روی نقطه دردناک)، آزاد کردن و کشش عضلات و ... هم جزو درمانهای این بیماری است که توسط فیزیوتراپ مورد استفاده قرار می گیرد. کمپرس آب گرم یا سرد، و یا هردو (بصورت متناوب) نیز کمک کننده است. استفاده از امواج اولتراسوند (Ultrasound) و بخصوص امواج شوکی (Shook Wave Therapy) نیز بسیار کمک کننده است که در حقیقت دو روش فیزیوتراپی هستند.

 

3) دارو درمانی
داروهای ضد التهاب (مسکنها)، ضد افسردگی، شل کننده عضلانی و.... در این بیماری مؤثر هستند که فقط باید توسط پزشک تجویز شوند، و در عین حال باید دانست که درمان اصلی و اساسی این بیماری نیستند. درمانهای مهمتر و اساسی تر همان اصلاح وضعیت بدنی و وفیزیوتراپی است که در بالا ذکر شد.

 

4) تزریق موضعی
در تزریق موضعی معمولاً از یک کورتون (کورتن) طولانی اثر، مقداری ماده بیحسی موضعی برای کاهش درد ناشی از تزریق، و اغلب به همراه مقداری آب مقطر برای افزایش حجم و گسترش به بافتهای اطراف استفاده می شود. پس از تزریق، نقطه مورد نظر چندین بار از زیر پوست سوزن زده شده (Needling) و سوراخ می گردد. این درمان هم اغلب موقتی است و باید با درمانهای اصلی ذکر شده در بالا همراه شود. تزریق کورتون بخصوص در موارد دردهای شدید و یا مقاوم بکار می رود. مصرف کورتون خوراکی و یا تزریق عضلانی آن (در باسن) در این بیماری توصیه نمی شود.

 

5) درمان اختلالات همراه
اگرمشکلاتی از قبیل اضطراب، افسردگی و خستگی عمومی نیز وجود دارد باید تحت درمان مناسب قرار گیرد.

 

 6) جراحی
اصولا این بیماری نیازی به جراحی ندارد، اما اگر زمینه آن اختلالاتی در شانه (مثل آسیب تاندون روتاتور کاف)، یا گردن (مثل بیرون زدگی دیسک گردن) و .... باشد که آن بیماریها نیاز به جراحی داشته باشند، پزشک معالج عمل جراحی را پیشنهاد خواهد کرد. گاهی خود استخوان کتف نوعی بد شکلی دارد و یا طوری بد قرار گرفته که موقع حرکت و چرخش به دنده های زیر خودش گیر میکند؛ در این حالت هم اگر با درمانهای غیر جراحی که ذکر شد بهبود ی رخ ندهد، جراحی لازم می شود. معمولاً در این حالت، بین استخوان کتف و دنده ها یک کیسه حاوی مایع به نام بورس وجود دارد که متورم، ضخیم و دردناک می گردد.بیتوته
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۰
سارا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
0
0
باسلام وخسته نباشید.خانمی25ساله م.

چهارسال پیش اوایل بیست سالگی بطورناگهانی بدون علایم قبلی دچارشوک شروع یک بیماری شدم.دریک جمع نشسته بودیم.بادست چپ شانه راستم روخاراندم.ناگهان حس برق گرفتگی ودردوسوزش وحشتناکی دویدتوی بازوی راستم تاانتهای انگشتام.وحشت کردم وفریادزدم.اطرافیان شروع به ماساژدستم کردند.این حس حدود3  ثانیه طول کشید.منکه تاکنون باچنان دردعجیبی روبرونشده بودم پس ازچندبارتکرار این اتفاق دچارافسردگی واضطراب بیسابقه ای شدم این ترس وبیقراری به وضوح درچهرم مشخص شد.طوریکه بهرمتخصصی مراجعه میکردم بادیدن حال روحیم بدون هیچ تحقیق ودقت ومطالعه،قرص اعصاب تجویزمیکردومشکل روبه استرس ربط میداد!بدون توجه به اینکه شاید بدحالیم معلول بیماری عجیبم باشه،نه علت اون.ماههاقرص اعصاب خوردم بی هیچ اثرمثبتی بربیماری جسمیم.کمی استرسم کم میشدولی بیماری روزبروزپیشرفت میکرد.هرمتخصص ده دقیقه براحرفام وقت میذاشت وباتشخیص شانسی مرخصم میکردوچون توشهرای مختلف منزل اقوام نداشتیم ناچارمشکل رونیمه کاره ول میکردم وبه شهرخودمون برمیگشتم.تواین چهارسال خیلی تحقیق کردم بهمه سایتای پزشکی سرزدم تاسرنخی ازنام بیماریم پیداکنم.سه بیماری رودیدم که علایمشون شبیه منه.شبیه ترینشم سندرم میوفاسیال یانقاط ماشه ایه.بعدگیرافتادگی عصب.ریشه های عصبی.ونخاع بعلت رادیکولوپاتی یامیلوپاتی گردنی.بعدنوروپاتی اعصاب حسی.همچنین تنگی سرخرگ کاروتیدگردنی.باتوجه به اینکه مهمترین علامتم حساسیت گردن به لمسه وهمه بیماریهای ذکرشده این علامت رودارن.عاجزانه خواهش دارم درتشخیص کمکم کنیدتاقبل ازینکه کیفیت زندگیم ازینم بدتربشه درمان روباتوجه به نوع بیماریم آغازکنیم.شرح بیماری:نقطه ای بسیارحساس سمت راست گردنم بین گردن وبالاترازسینه راست وجودداره که به لمس.فشار.خاراندن.کش آمدن پوست.حساسه.اگرتحریک بشه دردعجیبی ازون نقطه شروع وبه نقاط اطراف هجوم میبره.دردی مبهم شبیه کرختی.سرما.یخ زدگی.سوزن شدن.برق گرفتگی.حالتی مثل دویدن ناگهانی خون واکسیژن به رگهاوبافتهای خاب رفته.شبیه وقتیکه پاخواب بره وبعدیکباره خون بهش برسه.حالت شوک ناخوشایندیه.اوایل فقط این نقطه حساس بودودردش سه ثانیه بود.اماتواین چهارسال قسمت بیشتری ازگردن وکمرو رانم حساس شده ودرد به15 ثانیه رسیده.اماهمچنان حساسترین نقطه زیرگردنمه.بعلاوه انقباضات خیلی قوی ماهیچه ای و رفلکس دستام بحالت بازوبسته شدن وچنگ زدن غیر ارادی هم اضافه شده.که گاهی توخاب بدنمو زخمی میکنه.گاهی ترشح اشک و بزاق هم دارم موقع تحریک.

علایم من:درMRIمن دهیدراته شدن وتورم دیسکC5وC6مشخص شده وگفته روی رگهای عصبی فشارمشهودست.وقتی گردنم روبه پایینه دردویخ زدگی وسوزش بین دوکتف وگردن حس میکنم وسفتی وگرفتگی خاصی روبالای سینه راست حس میکنم.وقتی گردنموبه عقب یاطرفین میکشم دردداره.گردنم هنگام چرخاندن صدای سایش وقرچ قرچ میده.وقتی چیزسنگین بلندکنم پشت گردنم بشدت سوزن سوزن میشه.گردن.شانه راست.کتف.خشک شدن ودردمیکنه.قدرت دست راستم کم شده وموقع کارزودخسته میشه.گاهی توبازوی راست حس خفیف سوزش.سرما.خیسی دارم.امابازوی راست وبافت گوشتی سینه راستم مشمول حساسیت به لمس نیستن.گاهی طرف راست صورتم حس خفیف مورموردارم.ازسه ماه پیش هم سرگیجه وعدم تعادل وگیجی و

تاحدودی تاریک بینی دارم که درحالت قوزکردن شدیدترمیشه وحتا تهوعم میگیرم.امادرازبکشم کم میشه.همزمان باشروع این حالتهای اخیرمهره های کمرم به اندازه2 سانت گاهی دردداره بخصوص اول صبح.علایم بیماریم بخصوص حساسیتم به لمس وفشار.موقع شب.یافعالیت وخستگی.درهوای سرد.وباقوزکردن تشدیدمیشن.ودرهوای گرم مرطوب حمام.یااستراحت.کم میشن.ضمنآ رگهای آبی زیرپوستی بالای سینه راستم خیلی پررنگتره درقیاس باسمت چپ.طوریکه انگارتحت فشارن.

حالاراجع به پیش زمینه های مشکلم بهتون میگم: سبک غلط زندگی:قبل بیماریم عادت داشتم زود ازکوره دربرم.اماحالاخیلی کنترل میکنم.درکل برنامه منظمی براخواب واستراحت نداشتم.ورزش ابدآ.شبهاتاساعت3 پای لبتاپ قوزمیکردم تاگردنم خشک میشد.صبحم تاظهرمیخابیدم.معمولآروی سینه وشانه راست میخابم.هیچوقت صبحانه نمیخورم اماتست قندم سالمه.همیشه لباسای تنگ میپوشیدم وشنیدم درگرفتگی رگهادخیل هست.پایین ساق پای چپم غده چربی سفتی هست که هیچوقت اذیتم نکرده اماچون خوندم که نقطه ماشه ای ممکنه خیلی دورتر ازمحل دردباشه بهتردیدم مطرحش کنم.پرده گوش راستم12 سال پیش پاره شدوهمیشه به عفونت خفیف دچارمیشه.درخانواده مادرم روماتیسم وخانواده پدرم سرطان استخوان ستون مهره سابقه داشته.این بیماری مشکلات زیادی برام ایجادکرده.درخواب باکوچکترین تحریک با درد بیدارمیشم.اختلال خواب گرفتم.دپرس شدم.روابط اجتماعیم خراب شده چون نمیتونم لباس بپوشم! استحمام.لباس پوشیدن.روابط زناشویی.وفعالیتای روزانم برام عذاب شده.سرآخرهم میگم بارزترین مشخصه بیماریم حساسیت به لمس وفشاره استدعادارم بخاطرخدا متن شرح حالم روباحوصله بخونیدبلکه چیزی دستگیرتون بشه وبلاخره راه نجاتموبهم بگیدچون من باکلی امیدمطالب سایتتون رودنبال کردم.امیدم اول بخدابعدبه شماس.بی جوابم نذارید.اگرمنوبه زندگی برگردونیدچندتاخانواده رو ازنگرانی ودردنجات دادید.همیشه براتون دعای خیرمیکنم.
مدیر پایگاه باسلام سوال شما درحال بررسی است .لطفا پاسخ راازهمین طریق پیگیری نمایید 
شهريار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۲
0
0
سلام .پيشنهاد ميکنم حتما يه سر به دکتر نخعى آمرودى
متخصص شانه و آرنج مراجعه کنيد ايشان در تشخيص و درمان اينگونه بيماريها استاد بي نطيرى هستند. حتما برين, کوتاهى نکنين .سايت هم داره .سلامت باشين .
رسول
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
0
1
بنده سی سالمه تمامی علایمی که شمادارید من هم دارم. تمام افکارم به هم ریخته . هیچ انگیزه ای ندارم . ازخدامیخوام که شفاتون بده . باتمام بیمارانی که تمام امیدشان به خداست
مهدى
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
0
1
دكتر افضلى فرد اردبيل حتما يه سرى بزن ما ام همون دردا رو داشتيم خدا رو شكر تقريباً رو به بهبوديه
حامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
0
1
سلام دوست خوبم. امیدوارم که تا امروز حالت خوب خوب شده باشه. پیشنهاد میکنم حتما آب درمانی رو انجام بدی. شاید درمان نباشه اما تسکین دهنده خوبیه. و پیشنهاد دیگم اینه که اگه رفتی دکتر بحث وجود دنده گردنی رو مطرح کنی و یه عکس برات بنویسه. دنده گردنی باعث فشار بر روی رگ ها شده و میتونه چنین دردهایی رو ایجاد کنه. البته این فقط یه نظره. امیدوارم به حق امام رضا(ع) هر چه زودتر همگیمون شفا پیدا کنیم.
ناشناس
|
-
|
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۴
0
0
با سلام من حدود دو ماهه بالای پشتم درد میکنه و دردش انگار بین قفسه سینه وپشتم و زیربغل چپمه و بعد از تمرین پرس سینه دمبل دردش شرو شده ممکنه دردش همین درد باشه؟
چون mri گرفتم از گردن وشانه چپم هیچ مشکلی نداشت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۶
0
1
سلااام منم از سال 86 این درد رو تجربه می کنم و از نموووم زندگیم تو این 10 سال افتادم 4 سال اول کلی دکتر رفتم در رشت انا هر کدوم سر آخر ربط می دادن به عصب ..تا اینکه خودم به دنبال بیماریم تو نت گشتم و چشم خورد به این بیماری که خیلی شبیه به علایمی هست که من دارم ..نمی دونم جیکار کنم تو رو بخداااا راهنماییم کنید بهترین یال های عمرم با درد گذشت
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
0
1
من نزدیک به دو سال این درد را داشتم واصلا خواب راحت نداشتم تا اینکه فیزیوتراپی رفتم و بدن سازی که درد من از بین رفت و در ضمن باید طوری بنشینید و راه بروید که قوز نداشته باشید
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
0
0
من بیست ساله همین درد میوفاسیال دارم توروخدا هرکی درمانشو میدونه کمکم کنه ثواب داره واقعا زجر میکشم هیچکس هم سر در نمییاره
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
0
0
من بیست ساله همین درد میوفاسیال دارم توروخدا هرکی درمانشو میدونه کمکم کنه ثواب داره واقعا زجر میکشم هیچکس هم سر در نمییاره
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
0
0
باسلام خسته نباشید پدرمنم به این مریضی دچارشده وچندتا دکتر بردیم هیچکس سردرنیاورده لطفا میشه راهنمایی کنید پدرم خیلی درد میکشه لطفا میشه راهنمایی کنید
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
0
0
با سلام خسته نباشید پدرم منم به این مریضی دچارشده جوری هست شانه هاش وکتف هاش دچارتب وکله اعضای بدنش خستگی و اصلا خواب ندارع جوری هست قفسه سینه یه حالت نفس تنگی داره لطفا راهنمایی کنید خاهش میکنم ماساکن قم هستیم
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
0
0
با سلام خسته نباشید پدرم منم به این مریضی دچارشده جوری هست شانه هاش وکتف هاش دچارتب وکله اعضای بدنش خستگی و اصلا خواب ندارع جوری هست قفسه سینه یه حالت نفس تنگی داره لطفا راهنمایی کنید خاهش میکنم ماساکن قم هستیم
مجید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
0
0
سلام منم حدود دو هفته است مبتلا شدم.اگر کسی درمانش رو میدونه بگه.احساس درد از کتف شروع شد و الان به شانه و بازو و دست چپم کشیده و حتی بعضی مواقع سینه سمت چپ وزیر گردن درد میکنه.پیش چه دکتری بریم خوبه
اسدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
0
0
بنده و چند تا از دوستان و فامیلامون این مشکل رو داشتیم ، عذاب آور و غیر قابل تحمل
با معرفی دوستان به مطب دکتر نصرتی در ارومیه رفتیم
اونجا با چند جلسه کار بر روی ما ، مشکلی که چندین سال مارو درگیر خودش کرده بود رو درمان کرد
نمیدونم اسمش رو چی بزارم اما واقعا توی زندگی ما معجزه کرد
هر کی این مشکل رو داره بره پیششون ، فوق متخصص اینکار هستن
مطبشون ارومیه هس اینم شمارش :

04432243211
سایتم دارن
راحله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
0
0
من حدود بیست سال هست که این درد و دارم درست یک‌نقطه به انداره ی نارنگی در پایین کتف راستم . دردش وحشتناکه یک زمانهایی به کل پشنم از گردن تا کمر میزنه پیش هر دکتری بگید رفتم بیشتر از ۴۰ جلسه فیزیو تراپی...مگنت درمانی...لیزردرمانی و ۲۰جلسه هم پیش کایروپرکتیک رفتم شنا رفتم ایروبیک رفتم در آخر هم تزریق کردم بهتر نشدم که هیچ روز به روز هم بدتر شدم خواهش میکنم اگه کسی راهکاری سراغ داره بگه یا پیش دکتری در تهران رفته که نتیجه گرفته بگه. دیگه کلافه شدم یک لحظه آرامش ندارم شبها اصلا خواب ندارم دائم بایید کیسه آب گرم بزارم تا کمی دردم آروم بشه
حسین پاریاب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
0
0
سلام. مقاله در مورد درد میوفاسیال بسیار عالی بود و کاملا با ناراحتی بنده یکی هست می خواستم پزشک این مقاله برای ویزیت خدمت ایشان برسم و بنده راهنمایی فرمایید . سپاس
Sanaz
|
-
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
0
0
سلام و خسته نباشید. مقالتون عالی بود. و دقیقا تمام مشکلاتی که گفتین رو شامل میشه. من ۴ سال میشه که این درد رو فقط در فصل پاییز و زمستون دارم. جوری که وقتی ابان یا اذر میشه نگرانیه من از درد شروع میشه. اولین بار ۴ سال پیش ۵ صبح با درد وحشتناکی از خواب پریدم. دردی که نفسم رو میبرید و میخواستم جیغ بزنم. درد از کنار گردن با حالت برق گرفتگی شروع شد و به سمت گودی شانه .پشت کتف چپ زیر بغل و روی بازو.به زور ۳ نفر ادم میتونستن من رو بلند کنن. این درد یک هفته طول کشید و با ۴ بار مراجعه به اورژانس و زدن امپول و قرص برطرف شد.سال دوم کمتر ولی سال سوم با درد وحشتناکی دوباره در همین فصل شروع شد جوری که در یک هفته ۷ تا امپول زدم ولی باز گرفتگی باز نشد و هیچ کس نمیتونست من رو تکون بده و ۲۰ روز فقط استراحت کردم و فقط ماساژ روغن زیتون و کیسه اب گرم دردم رو ساکت میکرد درد یک جا ثابت نیست یک روز سمت چپه و روز دیگه سمت راست بدن. بعد از اینکه چند وقت گذشت ۵ جلسه ماساژ درمانی رفتم و طب سنتی رو شروع کردم. ولی باز هم دردم همچنان ادامه داشت. لازم به ذکر هست که من ۸ سال یوگا کار میکردم و بخاطر دردم دیگه نمیتونم کلاس برم. کلاس بدنسازی رفتم و تمرین های کششی انجام دادم ولی باز بخاطر درد نرفتم. . امسال هم که سال چهارم هست باز از ماه ابان دردم شروع شد گرفتگی پشت و کتف سمت چپم ۳ روز بیشتر نبود ولی مُرده درد همچنان با من هست و گاهی حس میکنم که با قاشق دارن اون ناحیه رو میتراشن .این چند روزه درد به شونه ها و بازو و انگشتای دستم میزنه جوری که شبا نمیتونم از درد بخوابم دستم مدام به شونه و بازومه.لطفا راهنمایی کنید که به چه متخصصی مراجعه کنم و چه راهکار درمانی رو انجام بدم. ممنون میشم. امیدوارم هر کی که این درد رو داره رهایی پیدا کنه چون واقعا کارهای روزمره رو مختل میکنه. با ارزوی سلامتی برای همه دوستان...
azam
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
0
0
سلام به همه ی دوستان. عزیزان من هم چندسالی بود که به این دردها دچار بودم جوری که دیگه هیچ تصوری از دست و گردن بدون درد نداشتم. تا میون این همه پزشک یکیشون مایوفاسیال رو در من تشخیص داد. بهترین روش برای تشخیص معاینه ی بالینی هست چون دیسک گردن رو که همه از یه سنی به بعد دارن پس ام ار آی روش خوبی برای تشخیص نیست. دکتر یه آمپول توی یه نقطه پشت شونه ام زد. یه قرص ضدافسردگی هم شبا قبل از خواب بهم داد. آمپولش درد نداشت. چند روز درد داشتم و ناگهان درد از بین رفت. الان چند ماه میگذره عالیم. عالی. باورتون مبشه قرص ضدافسردگی مثل مسکن برای من عمل میکنه. وقتی میرید دکتر فقط شرح حال بدین و با تحقیقات خودتون دکتر رو منحرف نکنید و در ضمن در رویارویی با بیماری های روحیتون شجاع باشید. توی این دوره زمونه کی دیگه افسردگی نداره! من هم شاید فکر نمیکردم افسردگی داشته باشم اما وقتی تاثیر قرص ها رو دیدم قبول کردم و درمانم رو ادامه میدم چون زندگی را دوست دارم، شادبودن را دوست دارم؛ من خودم را دوست دارم....
احدي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
0
0
سلام مادر من حدود چهار سال هست كه دچار درد از دست راست ميشه كه ميزنه به كتف و پشت گردن تا پشت گوش و پيش هر دكتري كه رفته هيچ جوابي نگرفته و دكتر ها نميتونن تشخيص بدن چهه بيماري هست فقط داروهاي مسكن قوي ميدن كه همين داروها خودش وضعيت مادر منو بدتر كرده و در راه رفتن و صحبت كردن تاثير گذاشته مثل داروي گاباپنتين و پرگابلين و تيزانيدين و باكلوفن و از اين قبيل داروها ،سالهاست كهبخاطر اين درد ها خواب راحت نداشته در خواب يا به محض بيدار شدن از خواب يا بعداز عرق كردن يا غذاهايي كه تب سرد دارن مثل ماست خيار هندوانه سريع درد شروع ميشه روزانه بالاي بيست بار اين درد شروع ميشه و هر بار نيم ساعت طول ميكشه خوب بشه ان هم با حوله داغ گذاشتن يا كيسه اب گرم كتي امپول اوزون هم تاثيري در بهبودش نداشته تورو خدا هر كسي اطلاعاتي از تشخيص ودرمات اين بيماري داره كمك كنه ما ديگه تقريبا نااميد شديم از درمان و نميدونيم پيش چه دكتري ببريم بار ها پيش دكتر فوق تخصص ستون فقرات يا مغز و اعصاب يا ارتپد برديم اما هيچ كدوم نتونستن تشخيص بدن چيه فقط گفتن يه بيماري پيچيده هست ما هم نميتونيم تشخيص بديم
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: