کد خبر: ۸۳۹۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۴ - ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 07
رئیس انجمن روانپزشکان ایران در گفتگو با شفا آنلاین خبرداد:
شفا آنلاین- رئیس انجمن روانپزشکان ایران گفت: تعداد روانپزشکان کشورحدود هزار و 800 تا 2هزارنفراست حال آنکه تقریبا نیمی ازآنها در تهران هستند. در حالی که باید با تمهیداتی همه مردم کشور ازخدمات آنها بهره مند شوند.
دکتر احمد جلیلی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن بیان این خبر با اشاره به این که کار روانپزشکان بخشیدن آرامش فکری وروانی به مردم است؛افزود: توزیع جغرافیایی روانپزشکان نه با فشار بلکه باید با اندیشیدن تدابیرلازم به گونه ای شود که همه مردم کشور بتوانند به راحتی از خدمات آنها بهره مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: در واقع روانپزشکان باید در برنامه ریزی هایی دخالت داده شوند که سطح اول پیشگیری از بیماری های بهداشت روانی را پوشش می دهد. آنهم این است که چه کنیم مردم بیمار نشوند. در حالی که در این خصوص هیچکس از انجمن روانپزشکان سوالی نمی پرسد و گاهی هم که بر سر مسائلی اظهار نظر می کنیم ازجمله اینکه این شکل اخبار یا برنامه های تلویزیون بیماری زاست متأسفانه به نحوی دیگری تعبیر و باعث می شود که همکاران ما در این زمینه کمتر اظهار نظر کنند.

این روانپزشک اظهارکرد: در همه کشورهای شرق،غرب و در حال توسعه رسم است که  قبل از پخش یک فیلم یا یک گزارش خبری که امکان دارد آزار دهنده باشد اعلام  و هشدار داده می شود که کودکان یا افراد دچار بیماری های قلبی و مسن در معرض آن نباشند. اما شاهد هستیم به هیچ عنوان از این قبیل کارها انجام نمی دهیم و برنامه ها،خبرها و فیلم هایی هایی که برای همه مردم مناسب نیستند و گاهی هم تکرار آنها بیماری زاست بی حساب و کتاب پخش می شوند.

وی بیان کرد: این رویه بدون شک تبعات جدی در پی دارد و مهم ترین آنها بهم ریختن آرامش فکری افرادی است که در معرض عوامل بیماری زا قراردارند. به خصوص این امر در برخی از رسانه هایی که تأثیرات زیادی دارند به چشم می خورد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: