کد خبر: ۸۳۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۰ - ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 01
شفا آنلاین>سلامت>وسواس زيبايي زنان کره جنوبي ديگر فقط بر چهره متمرکز نيست، بلکه شمار بيشتري از آنان براي بهبود قدرت عضلاني و سلامت بدني‌شان به سالن‌هاي ورزش روي مي‌آورند.
به گزارش شفا آنلاین،به نقل از رويترز عرضه‌کنندگان محصولات بهداشتي، از مکمل‌هاي لاغري گرفته تا دمبل، مي‌گويند زيبايي ايد‌ه‌آل در کشوري که پيشگام گرايش‌ها به مواد آرايشي و رفتن به دنبال جراحي پلاستيک است، تناسب بدني زنان به کسب‌وکاري در حال رشد بدل شده است. ري يانگ، يک مربي شخصي چهره‌هاي مشهور دراين‌باره گفت: «زنان عادت داشتند که براي کاهش وزن به خودشان گرسنگي بدهند. اکنون آنان ورزش مي‌کنند.»

کره جنوبي مرکز فعال صنعت زيبايي با ارزشي 12 ميليارد دلاري است و برندهاي خانگي توليدکننده محصولات زيبايي و بهداشتي نيز مانندAmorepacific و LG Household & Healthcare بر موجي يا به قول کره‌اي‌ها يک هاليو (halyu) از محصولات فرهنگي از سريال‌هاي تلويزيوني تا موسيقي پاپ، سوار شده‌اند و به کشورهاي ديگر مي‌رسند.

اوليو يانگ،‌ يک فروشگاه زنجيره‌اي محصولات بهداشتي و زيبايي که شرکت CJ مالک آن است، شروع به فروش محصولات بهداشتي با تمرکز بر زنان کرده است، از جمله دمبل و توپ‌هاي کوچک ورزشي.

فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي رقيب به نام LOHB که شرکت Lotte Shopping مالک آن است، اعلام کرد که فروش سالانه اقلامي مانند توپ‌هاي ورزشي، طناب‌هاي ورزشي و دمبل‌ها تا 15 اکتبر امسال 9 درصد افزايش يافته است.

تصوير عامه‌پسند از زنان کره‌اي، مانند بسياري از کشورهاي آسيايي ديگر به زنان باريک‌اندام، با پوست روشن و مبادي‌آداب گرايش داشته،‌ و کليشه‌هاي جنسيتي را در جامعه‌اي مردسالار تقويت مي‌کرده است. آمادگي و تناسب بدني، تا همين اواخر اولويت چنداني براي زنان کره‌اي نداشت، درحالي‌که در مقابل تاکيد بر قيافه ظاهري صنعت جراحي پلاستيک 5 ميليارد دلاري را در اين کشور ايجاد کرده است که يک‌چهارم بازار جهاني را تشکيل مي‌دهد. باريک‌اندام بودن آن‌قدر اهميت داشت که زنان جوان از انجام ورزش‌هايي مانند راهپيمايي و دوچرخه‌سواري خودداري مي‌کردند، چراکه عضلاني و ضخيم شدن پاهايشان هراس داشتند. کيم مين- جئونگ، استاد علوم ورزش‌هاي جهاني در دانشگاه مطالعات خارجي هنکوک دراين‌باره گفت: «زنان عادت داشتند که فکر کنند عضلات ورزيده اثرات منفي بر نوع بدني و ظاهرشان به‌جاي خواهد گذاشت.»

گرايش به داشتن بدني نيرومندتر شدت گرفته است، و در همين حال مشارکت زنان در نيروي کاري امسال به بالاترين ميزان رسيده است و کره‌اي‌ها از هر دو جنس ازدواج و بچه‌دار شدن را به تاخير مي‌اندازند. کيم گفت: «نيرومندي، زيبايي بيروني عضلات، داشتن باورهاي مثبت و تصويرهاي پرانرژي درباره اين خصوصيات بدني، به زنان انگيزه بخشيده است. زنان اکنون رتبه اجتماعي بالاتر و نقش بزرگ‌تري در جامعه دارند.»

آمار دولتي نشان مي‌دهند که شمار مراکز تناسب بدني ثبت‌شده در کره جنوبي به‌طور مرتب در حال افزايش بوده و سال گذشته با 5 درصد رشد به 7363 مکان رسيده است. در يک مرکز ورزشي در سئول، يو ري-سول همان برنامه ورزشي مردان را دنبال مي‌کند، از تمرين با هالتر گرفته تا ماشين‌هاي پاروزني ورزشي و وزنه‌برداري.

او گفت: «چهره‌هاي مشهور زن با بدن متناسب در سال‌هاي اخير در رسان‌هاي گروهي پرطرفدار شده‌اند، بنابراين به نظر من بدن با ظاهر سالم و متناسب به مد روز تبديل مي‌شود.»Reuters

 


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: