کد خبر: ۸۳۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۱ - ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - 2015October 31
شفا آنلاین>سلامت>رشته‌هایی که با مسائل ترمیمی، جراحی و زیبایی سروکار دارند، با شکایت های بیشتری مواجه هستند نه به این خاطر که از تبحر کمتری برخودارند بلکه اقدام آن ها پرخطرتر و پر ریسک تر از سایر رشته ها است.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر محمدرضا خردمند، رئیس مجتمع شماره  29 شوراهای حل اختلاف شهر تهران  خاطرنشان کرد: در جراحی های ترمیمی و زیبایی، انتظار و توقع بیمار از پزشک معمولا خارج از حد معمول و معقول است و به همین علت شکایت ها بسیار است.

وی با بیان اینکه در جراحی های ترمیمی و زیبایی هر زمان پزشکان خارج از حیطه خود وارد امور تخصصی یا فوق تخصصی شوند، با بروز عوارض ناشی از این اقدامات جراحی بیشتر روبرو هستیم، ابراز داشت: به طور مثال در مورد جراحی پلاستیک، تعداد کمتری شکایت و عارضه را در جراحانی که دارای فوق تخصص ترمیمی و پلاستیک هستند، شاهد هستیم.  

مناسب ترین محل برای شکایت در گروه پزشکی نظام پزشکی است
عضو شوای عالی نظام پزشکی با اشاره به اینکه بیماران یا اولیای آن ها می توانند به مقاصد مختلفی از گروه پزشکی معالج نظیر دندانپزشک، فیزیوتراپ، داروساز و ... شکایت کنند، گفت: گاهی اوقات پزشکان از نظر حرفه ای چون رفتار حرفه ای یا اخلاق حرفه ای در محیط کار از طرف بیمار تحت تعقیب قرار می گیرند.

وی با تاکید بر اینکه بیمار در صورت وجود دلایل کافی می تواند پزشک را محکوم کند، خاطرنشان کرد: مناسب ترین محل برای این نوع شکایت ها سازمان نظام پزشکی است که در واقع اتحادیه صنفی جامعه پزشکی محسوب می شود و تقریبا همه گروه های مختلف پزشکی را در بر می گیرد.

خردمند ادامه ادامه داد: البته برخی از این گروه های پزشکی نظیر پرستاران، سازمان صنفی جداگانه ای دارند اما اکثر گروه های پزشکی در سازمان نظام پزشکی عضو هستند.

وی یکی از وظایف بسیار مهم برای سازمان نظام پزشکی که در قانون تشکیل این سازمان نیز پیش بینی شده را تشکیل دادسراها و هیات های انتظامی دانست و اظهارداشت: در تمامی شهرهایی که سازمان نظام پزشکی تشکیل می شود، دادسرای نظام پزشکی و هیات بدوی برای رسیدگی به تخلفات انتظامی تاسیس می شود.

رئیس مجتمع شماره  29 شوراهای حل اختلاف شهر تهران با بیان اینکه افراد فعال در دادسراها و یا هیات های بدوی، از طرف هیات مدیره نظام پزشکی آن شهر انتخاب می شوند، افزود: برای تجدید نظر خواهی در مراکز استان ها، هیات تجدید نظر انتظامی که تعیین اعضای آن بر اساس شرایط خاصی که در قانون نیز به آن اشاره شده، بر عهده روسای نظام پزشکی آن استان است.

وی ابراز داشت: شکایت های انتظامی ابتدا در دادسرای انتظامی و سپس در هیات های بدوی مورد رسیدگی قرار می گیرد و اگر تشخیص داده شود که پزشک موازین علمی، آیین نامه مقررات و موازین اخلاقی را رعایت نکرده است، وی را به یک نوع  از مجازات های انتظامی محکوم می کنند.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: