کد خبر: ۸۳۷۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱:۴۴ - ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - 2015October 31
عضو هیئت مدیره انجمن رواپزشکان ایران در گفتگو با شفا آنلاین هشدارداد:
شفا آنلاین- عضو هیئت مدیره انجمن روانپزشکان ایران گفت: کاهش امکانات مادی موجب بروز فشار روانی و استرس درمردم می شود. به همین دلیل پرخاشگری درجوامعی که در آنها نیازهای اولیه مردم برآورده نشده بیشتر دیده می شود.
دکتر فربد فدائی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن بیان این مطلب افزود:انسان یک واحد زیستی، روانی، اجتماعی و روحانی است. بنابراین ایجاد هرگونه تغییرات در این 4وجه در وجود انسان تأثیراتی بر سایر جنبه ها نیزخواهد گذاشت.

وی ادامه داد: مسائل اقتصادی با توجه به این که با نیازهای اولیه انسان نیز سر و کار دارد طبیعی است که باید مورد توجه خاصی باشد؛ این درحالی است که نیازهای انسان ها متفاوت،فراوان و متنوع است.

وی همچنین افزود: برای نمونه نیاز به هوا، آب، غذا، استراحت و خواب و بعد هم نیاز به تفریح، سرگرمی و رفع سایر نیازهای انسان از قبیل تمایلات جنسی و بعد نیاز به امنیت است. برای نمونه مردم باید در شرایط آسوده ای زندگی کنند و از امکانات حداقلی که به آنها آرامش می دهد از قبیل شغل ثابت، امیدواری نسبت به آینده و یا داشتن مسکن نیز برخوردار باشند تا بتوانند به نیازهای عالی تری نظیر عشق و پیوستگی؛ احترام و عزت نفس و خودشکوفایی نیز برسند.

این روانپزشک خاطرنشان کرد: کاهش امکانات مادی موجب می شود که در مردم فشار روانی و استرس نیز افزایش یابد. به همین دلیل نیز پرخاشگری در سطح جوامعی که در آن نیازهای اولیه برآورده نشده نیز بیشتر دیده می شود. در واقع به وسیله رفع نیازهای مادی این امکان برای انسان ها فراهم می شود که بتوانند انسان های بهتر و متعالی تری باشند. در عین حال باید دانست که فقر و بیکاری به طور مستقیم با دو موضوع اعتیاد و دیگری جرم و جنایت ارتباط دارند.

به گفته این روانپزشک زمینه پرخاشگری و اعتیاد موجب ایجاد بسیاری از مشکلات روانی خواهد شد،بسیاری از آسیب های اجتماعی ازجمله فرار از منزل، طلاق و خودکشی امکان دارد عوارض مستقیم یا غیر مستقیم مسئله فقر باشد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: