کد خبر: ۸۳۷۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۵ - ۰۸ آبان ۱۳۹۴ - 2015October 30
شفا آنلاین>سلامت>حمایت از طرح‌های پژوهشی فناورانه سلول‌های بنیادی تا مرحله کاربردی و تخفیف 50 درصدی خدمات آزمایشگاهی تا پایان سال جاری از جمله اخبار مهم فناوری در هفته گذشته بود.

به گزارش شفا آنلاین ؛در هفته‌ای که گذشت اخبار متعددی در حوزه فن آوری منتشر شد.

پیگیری جدی وزارت بهداشت در خصوص استفاده از سلول‌های بنیادی غیر مجاز

امیر علی حمیدیه دبیر ستاد توسعه و علوم فناوری سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار کرد: هم‌اکنون استفاده از سلول‌های بنیادی غیر مجازی رو به افزایش است یکی از این موارد استفاده از سلولهای بنیادی در آرایشگاه‌ها است ولی اینکه این مشکل از کجا نشات گرفته و علت آن چیست باید آیین نامه‌ و استاندارد‌ها بررسی شودقطعا در این زمینه وزارت بهداشت در حال پیگیری است به زودی شاهد آن خواهیم بود که جلوی تخلفات گرفته می‌شود.

دریافت تائیدیه‌ مجدد شرکت‌های دانش‌بنیان برای استفاده از تسهیلات
سید محمد صاحبکار خراسانی سرپرست امور شرکتها و موسسات دانش‌بنیان گفت:اکنون مدت زمان تائیدیه برخی از شرکتهای نوپا به اتمام رسیده و این شرکتها باید ارتقا پیدا کنند این درحالی است که هنوز 500 شرکت وجود دارد که در مراحل اولیه ارزیابی قرار دارند. بنابراین شرکتهای دانش‌بنیان می‌توانند تا زمان دریافت تائیدیه‌ مجدد از تسهیلات مالیاتی، گمرکی،‌سربازی بهره‌مند شوند.

امضای تفاهم‌نامه تدوین برنامه جامع و پروژه‌های پایلوت توسعه‌ منابع طبیعی ایران
بهرامی ‌دبیرستاد توسعه فناوری، آب، فرسایش، محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان کرد: تفاهم‌نامه تدوین برنامه جامع و پروژه‌های پایلوت توسعه منابع طبیعی ایران بین معاونت علمی ‌و شرکت فرانسوی سوئز منعقد شد که به موجب این تفاهم نامه و مذاکره با شرکت سوییسی قرار شد در خصوص آب های ساحلی و شیرین که در جنوب ایران وجود دارد شرکت سوییسی فقط در بخش شناسایی چشمه‌های آب شیرین به ما کمک ‌کنند و بخش استخراج این چشمه‌ها به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد.

عدم توجه به نرم‌افزارهای معمولی در فعالیت‌های دانش‌بنیان
سید محمد صاحبکار خراسانی سرپرست امور شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان گفت: منطق دانش‌بنیان به این صورت است که شرکتهایی را که دارای توانمندی بالایی هستند شناسایی می‌کنیم و از آن‌ها حمایت‌های لازم را به عمل می‌آوریم تا این گونه شرکت‌ها که توانمندی‌ بالایی دارند به سوی دیده شدن حرکت کنند ولیدر حوزه نرم‌افزار چون روند تغییرات بسیار زیاد است این فرآیند دیده می‌شود و به صورتی است که نرم افزارهای معمولی نظیر نرم‌افزارهای حسابداری معمولی را جزو فعالیت‌های دانش‌بنیان در حوزه نرم افزار حساب نمی‌کنیم.

امضای تفاهمنامه ایجاد مراکز رشد دانش‌آموزی بین معاونت علمی و وزارت آموزش و پرورش
معاونت علمی و معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش برای توسعه خلاقیت و بروز نوآوری و فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان در میان دانش آموزان کشور تفاهم نامه همکاری امضا کردند،بر اساس این تفاهم‌نامه مشترک،‌ ایجاد مراکز رشد دانش‌آموزی ذیل پژوهش سراهای دانش‌‌آموزی، سوق دادن و هدایت ایده های دانش ‌آموزی به عمل و تجاری‌سازی پروژه‌های تحقیقاتی آنان،‌استفاده بهینه از پتانسیل و ظرفیت‌های علمی-پژوهشی طرفین و گسترش همفکری و همکاری های آموزشی و پژوهشی مشترک از اهدافی است که این تفاهم‌نامه مشترک در قالب تعریف برنامه‌ها و اقدامات مشترک دنبال می کند.

همکاری‌ بیش از 50 کارگزار برای ارزیابی طرح‌های شرکت‌های دانش‌بنیان
بهزاد ‌سلطانی رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی تصریح کرد:بیش از 50 کارگزار با صندوق نوآوری و شکوفایی همکاری می‌کنند، این در حالی است که تسهیلات صندوق با نرخ 12 و 14 درصد ارائه می‌شودباید بودجه صندوق برای پروژه‌ای خرج شود که اقتصاد و دانش‌بنیان باشد و برای مردم برگشت داشته باشد. بنابراین در این خصوص ارزیابی‌ها باید دقیق باشد.

حمایت از شرکت‌های دانش بنیان نیازمند تامین بودجه از سوی دولت
بهزاد سلطانی رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی عنوان کرد:با بودجه‌ی بیشتر احتمال حمایت از پروژه‌های بزرگتر بیشتر می‌شود بنابراین شرکت‌های دانش‌بنیان که با یک رابط خارجی می‌توانند یک پروژه دانش‌بنیان در کشور ایجاد کنند راحت‌تر می‌توانند از تسهیلات صندوق استفاده کنند،هم اکنون پروژه‌هایی از یک تا دو هزار میلیارد تومان در دست داریم که اگر بودجه کافی را داشته باشیم می‌توانیم از این پروژه‌های و طرح‌ها حمایت کنیم.

برخورداری افراد حقیقی شرکت‌های دانش‌بنیان ‌از تخفیف ویژه
رضا‌ اسدی‌فرد مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های ریاست‌جمهوری گفت:به تازگی امکانی ‌در شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی‌ و فناوری ریاست جمهوری فراهم شده تا افراد حقیقی شرکت‌های دانش بنیان بتوانند ‌از خدمات آزمایشگاهی تحت پوشش این مرکز با تخفیف‌های ویژه استفاده کنند.

حمایت از طرح‌های پژوهشی فناورانه سلول‌های بنیادی تا مرحله کاربردی
امیرعلی‌ ‌حمیدیه ‌دبیرستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و‌فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد:بنا داریم از طرح‌های پژوهشی و فناورانه ‌در حوزه سلول‌های بنیادی حمایت کنیم تا به مرحله کاربردی برسنداکنون وارد مرحله دوم داوری طرح‌های پژوهشی و فناوری شده‌ایم تا به دقت طرح‌های کاربردی را انتخاب کنیم.

تخفیف 50 درصدی خدمات آزمایشگاهی تا پایان سال جاری
رضا اسدی فرد مدیر شبکه فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار کرد:شرکت‌های تائید شده توسط کارگروه ارزیابی و تشخیص صلاحیت‌ شرکت‌های دانش بنیان معاونت علمی می‌توانند از تخفیف 50 درصدی خدمات تا سقف دو میلیون تا پایان امسال استفاده کنند.

طراحی و تدوین بسته‌های تسهیلاتی جدید برای مشتریان شبکه آزمایشگاهی
رضا اسدی فرد مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان کرد:بسته‌های تسهیلاتی جدید در اختیار مشتریان شبکه آزمایشگاهی قرار می‌گیرد از مهمترین این طرح‌ها که طی بازه‌های زمانی و به مرور زمان اعلام می‌شود، می‌توان به تسهیلات مشتریان وفادار شبکه اشاره کرد که بر اساس این طرح مشتریانی که میزان بهره‌مندی آن ها از خدمات شبکه به 10 میلیون تومان برسد،جزو مشتریان برنزی شبکه محسوب و از تخفیف 15 درصدی بهره‌مند می‌شوند.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: