کد خبر: ۸۳۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۰ - ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - 2015October 31
رئیس انجمن پزشکان متخصص داخلی در گفتگو با شفا آنلاین خبرداد:
شفا آنلاین- رئیس جامعه متخصصین داخلی کشور سرماخوردگی؛ آنفولانزا و حالتی شبیه آنفولانزا اما همراه با اسهال و درد بدن را ازمهم ترین بیماری های فصل سرد سال برشمرد.
دکتر ایرج خسرونیا در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهارکرد:سرماخوردگی و آنفلوانزا در فواصل سرد سال شایع است و یک نوع ویروس دیگر با حالت اسهال و درد بدن شبیه به آنفولانزا نیز بیماران را به مطب؛ اورژانس و بیمارستان می کشاند.

وی ادامه داد: درمان افراد مبتلا به این بیماری ها استراحت؛ مصرف مایعات و داروهای مُسکن یا تب بُر است و نیازی به مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک به ویژه در افراد مسن وجود ندارد بلکه باید سریع به پزشک مراجعه شود.

متخصص داخلی هشدار داد: نکته مهم آن که آنتی بیوتیک ها به هیچ عنوان نباید به افراد مسن، نوزادان و کودکان بدون صلاح دید و تجویز پزشک داده شود زیرا عواقب جدی برای بیمار در پی دارند.

‫سرماخوردگی‬‎ ile ilgili görsel sonucu

وی خاطرنشان کرد: اکثر افرادی که در اجتماع حضور دارند و به خصوص دانش آموزان بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری ها قرار دارند. زیرا زمانی که یک فرد مریض می شود بقیه را هم گرفتار می کند.

خسرونیا افزود: بنابراین توصیه ما رعایت اصول بهداشت است؛ به همین خاطرتاکید می شود که افراد بیمار در محل کار، مهمانی و مدارس حضور نیابند و حتما برای سرفه و عطسه از دستمال استفاده نمایند.

وی در پایان گفت: در حقیقت با استفاده از دستمال از انتشار ویروس در محل و انتقال آن به دیگر افراد نیز جلوگیری می شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: