کد خبر: ۸۳۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۱ - ۰۸ آبان ۱۳۹۴ - 2015October 30
شفا آنلاین>سلامت>عضو هیئت مدیره انجمن علمی جراحان ارتوپدی ایران گفت: درمان بیماری سیاه شدن استخوان ران در ایران با آخرین تکنیک ها و استفاده از تجهیزات پزشکی روز دنیا، در حال اجراست و کمبودی در این زمینه نداریم.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر رضا شهریارکامرانی در حاشیه برگزاری کنفرانس ماهانه انجمن جراحان ارتوپدی ایران با موضوع شکستگی های هیپ در بچه ها، افزود: در کنفرانس این ماه انجمن جراحان ارتوپدی مطالبی در مورد سیاه شدن استخوان ران در دو بخش اطفال و بالغین مطرح شد.

وی اضافه کرد: در قسمت نخست این نشست، نظرات متخصصان در رابطه با این بیماری در اطفال مطرح و در بخش دوم درخصوص بالغین بحث و بررسی شد، و هدف اصلی نشست پیدا کردن راهکارهایی برای پیشگیری و درمان این عارضه است.

شهریار کامرانی، یکی از اهداف مهم این نشست به ویژه در رابطه با افراد بالغ را نزدیک کردن نظریات صاحبنظران رشته ارتوپدی مفصل ران در برخورد با این بیماری عنوان کرد و گفت: اختلاف نظر در تمام مسایل علمی قابل قبول است اما این تقابل و تفاوت نظرات گاه باعث سردرگمی بیماران و سلب اعتماد آن ها می شود، این نشست برای بیان نظرات اساتید فن و مقایسه با یکدیگر و جمع بندی برای نزدیک کردن نظرات برگزار شده و نزدیک شدن نظرات کمکی به حال بیماران نیز خواهد شد.

این متخصص جراحی استخوان و مفاصل و ارتوپد افزود: در این نشست نوع بیماری مورد بحث در بالغین از نوع بیماری با علت ناشناخته بود، راه مشخصی برای پیشگیری این بیماری وجود ندارد و در این نشست مواردی از قبیل اینکه بهترین درمان در چه مرحله ای باید انجام شود و اینکه چه درمانی پیشنهادی بهتر است که مطرح شد.

وی گفت: اختلاف نظر در زمان درمان و نوع درمان وجود دارد و بحث و بررسی که بین صاحب نظران ایجاد شد کمک کرد تا نظرات مقداری به هم نزدیک شود و زبان مشترکی پیدا کنند تا پاسخی که بیماران دریافت می کنند به همدیگر نزدیک تر باشد.

این متخصص و جراح درخصوص بهترین زمان برای تشخیص این بیماری بیان کرد: هر چه زودتر تشخیص داده شود ممکن است که با درمان های ساده تر بتوانند به درمان مناسب برسند و پاسخ مناسب بگیرند.

به گفته وی، آمار دقیقی از وضعیت شیوع این بیماری در کشور نیز در دسترس نیست، اما شایع ترین علت تعویض مفصل ران در افراد جوان مربوط به این بیماری است.

شهریار کامرانی بیان کرد: سیاه شدن استخوان ران در اطفال در دو نوع یکی قبل از بسته شدن صفحه رشد و دیگری بعد از بسته شدن صفحه رشد وجود دارد، در سیاه شدن استخوان ران قبل از بسته شدن صفحه رشد مشکل هنوز ادامه دارد و درمان مناسبی برای این امر نمی توان پیشنهاد کرد و باید منتظر باشیم تا عوارض آن را فقط درمان کنیم، این ناتوانی در خصوص این بیماری در همه جای دنیا هم وجود دارد.مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: