کد خبر: ۸۳۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۳ - ۰۷ آبان ۱۳۹۴ - 2015October 29
شفا آنلاین>سلامت> مدیرکل نظارت و ارزیابی تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از کاهش 30 درصدی قیمت دارو و ملزومات پزشکی همگام با اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور خبر داد.
به گزارش شفا آنلاین، سید حسین صفوی روز پنجشنبه در بیست و دومین همایش مدیران و کارشناسان تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاههای علوم پزشکی کشور در مشهد افزود: کاهش 13 درصدی هزینه ارزی در حوزه ملزومات پزشکی بویژه کالاهای پزشکی پر مصرف از دیگر مزایای اجرای طرح تحول نظام سلامت بوده است.
وی گفت: نیازسنجی در حوزه تجهیزات سرمایه ای، خرید درست و توجه به کیفیت دستگاهها و نگهداری آنها از اقدام هایی است که همگام با اجرای طرح تحول نظام سلامت با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی کشور دنبال می شود.
مدیرکل نظارت و ارزیابی تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به چالش های پیش روی این حوزه اظهار کرد: با وجود حجم کاری بسیار زیاد در حوزه تجهیزات پزشکی از نظر نیروی انسانی مورد نیاز با مشکلات بسیار مواجه هستیم.
وی دریافت حق فنی متناسب با فعالیت ها و اقدام ها را از خواسته های کارشناسان تجهیزات پزشکی عنوان کرد و افزود: در این ارتباط با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکاتبه شده است.
صفوی با اشاره به ساماندهی و توزیع ملزومات پزشکی در کشور گفت: هم اکنون 500 شرکت و موسسه تجهیزات پزشکی دارای مجوز و شناسنامه در کشور فعالیت دارند.
بیست و دومین همایش مدیران و کارشناسان تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاههای علوم پزشکی کشور هفتم آبان ماه در مشهد برگزار شد.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: