کد خبر: ۸۳۶۰۰
تاریخ انتشار: ۰۳:۴۰ - ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 01
مدیر کل آزمایشگاه های مرجع کنترل سازمان غذا و دارو خبر داد:
شفاآنلاین:سلامت>تغذیه >مدیر کل آزمایشگاه های مرجع کنترل سازمان غذا و دارو گفت: در تلاش هستیم طرح کلانی را به منظور بررسی زعفران تقلبی در سطح کشور مورد اجرا قرار دهیم.
به گزارش شفاآنلاین: دکتر رستگار گفت: بررسی تقلبات زعفران در سطح کشوری با همکاری آزمایشگاه های کنترل غذا و دارو  دانشگاه علوم پزشکی مشهد اجرا خواهد شد.

وی گفت: با توجه به اینکه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان قطب آلاینده ها و تقلبات زعفران در سطح کشور انتخاب شده در تلاش هستیم طرح کلانی را به منظور بررسی تقلبات زعفران در سطح کشور مورد اجرا قرار دهیم.

رستگار افزود: در حال حاضر استان خراسان به عنوان مهم ترین مرکز تولیدی زعفران در کشور و حتی در سطح جهانی است.

مدیر کل آزمایشگاه های مرجع کنترل سازمان غذا و دارو در ادامه اظهار داشت: در اجرای طرح کلان ملی آلاینده ها و تقلبات مواد غذایی، آزمایشگاه کنترل غذا و دارو علوم پزشکی مشهد توسط سازمان غذا و دارو به عنوان قطب آلاینده ها و تقلبات زعفران انتخاب شده است.

رستگار خاطر نشان کرد: در حال حاضر مشغول تدوین طرح مذکور با معاونت غذا و دارو مشهد و همچنین همکاری پژوهشکده علوم و صنایع غذایی مشهد هستیم و امیدواریم با توجه به گسترش تقلبات زعفران در این طرح بتوانیم ضمن پایش محصولات زعفران در سطح بازار راهکارهای اجرایی برای نظارت و کنترل کارآمد به ویژه در سطح آزمایشگاه های کنترل غذا و دارو سراسر کشور را فراهم کنیم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: