کد خبر: ۸۳۵۲۵
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۰ - ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - 2015October 28
شفا آنلاین>سلامت>مدیرکل دبیرخانه هیات مرکزی گزینش وزارت بهداشت بر لزوم همسویی و همگرایی میان اهداف گزینش با اهداف کلان وزارت بهداشت تاکید کرد.
به گزارش شفا آنلاین،رضا محمودی در حاشیه مراسم دومین همایش هسته های گزینش دانشگاه های علوم پزشکی کشور هدف از برگزاری این همایش را آسیب شناسی اعتیاد در میان کارکنان سازمان های دولتی بیان کرد و گفت: در این همایش مدیران هسته های گزینش دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور دیدگاه ها و راهکارهای خود را در خصوص برخورد با این معضل اجتماعی بیان و در دستور کار قرار می دهند و در نهایت نتایج جلسات با هدف ارتقاء فرایندهای گزینشی به مدیران ارشد سازمان منعکس می شود.

به گفته مدیرکل دبیرخانه هیات مرکزی گزینش وزارت بهداشت، در حال حاضر معضل اعتیاد که مشکلی جدی در کشور است، اقشار مختلف جامعه از جمله کارکنان نظام اداری کشور را تهدید می کند.

محمودی بر لزوم همسویی و همگرایی میان اهداف گزینش با اهداف کلان وزارت بهداشت تاکید کرد و افزود: از آنجا که وزارت بهداشت یکی از متولیان اصلی پیشگیری و درمان اعتیاد است، لازم است مغایرتی میان سیاستهای هسته های گزینش با سیاستهای کلان وزارت بهداشت در خصوص اعتیاد هماهنگی لازم وجود داشته باشد.

وی افزود: تلاش داریم که ضمن رعایت قوانین و مقررات جاری که در قانون گزینش کشور پیش بینی شده است و ما مکلف و ملزم به اجرای آن هستیم، بتوانیم کمک موثری به سازمان در خصوص پیشگیری و آموزش در اعتیاد داشته باشیم.

 مدیر کل دبیرخانه هیات مرکزی گزینش وزارت بهداشت همچنین بر لزوم اتخاذ تصمیماتی همسو باسازمان و نبود تعارض میان قوانین موجود تاکید کرد و گفت: لازم است به دو بحث پیشگیری و آموزش در خصوص اعتیاد میان کارکنان سازمان ها و دانشگاه های علوم پزشکی توجه و نگاهی ویژه داشته باشیم.

محمودی افزود: ما می توانیم به بعضی از کارکنانی که در معرض اعتیاد قرار گرفته اند در یک فضای سالم و در شان وزارت بهداشت در جهت هدایت و راهنمایی برای درمان کمک کنیم.

وی در ادامه، با تاکید بر لزوم توجه ویژه مسئولین  به آسیب ها و هشدار ها در خصوص اعتیاد، گفت: برخی فکر می کنند که هسته گزینش وظیفه ای در زمینه پیشگیری یا آموزش ندارد، اما ما اعلام آمادگی می کنیم که با نظر کارشناسی همکاران می توانیم در این بخش مثمرثمر واقع شویم.

مدیر کل دبیرخانه هیات مرکزی گزینش وزارت بهداشت در ادامه یک از راهکارهای موثر در این زمینه را شناخت آسیب ها و مقابله با آنها بیان کرد و گفت: گزینش می تواند در زمینه رفع معضل اعتیاد کارکنان نگاهی ارشادی و موثر داشته باشد.yjc

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: