کد خبر: ۸۳۵۲۲
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۰ - ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - 2015October 28
شفا آنلاین>سلامت>معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه مطالبات معوق بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به هفت ماه رسیده است، گفت: کمبود نیرو و عدم پرداخت مطالبات از چالش‌های طرح تحول نظام سلامت است.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر محمد حاجی‌آقاجانی در حاشیه سفر به گیلان و در بازدید از کلینیک فوق تخصصی بعثت رشت در جمع خبرنگاران با مطلوب ارزیابی کردن اجرای طرح تحول نظام سلامت در گیلان اظهار کرد: بازدید از بیمارستان‌های استان و نحوه اجرای برنامه‌های هفت‌گانه طرح تحول سلامت از اهداف سفر به گیلان است.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های مناسبی در استان جهت ارایه خدمت به بیماران وجود دارد تصریح کرد: کمبودهای لازم نیز در این بازدید بررسی و پیگیری می‌شود.

معاون درمان وزارت بهداشت مهم‌ترین چالش طرح نظام سلامت را مطالبات بیمارستان‌ها و مراکز درمانی عنوان کرد و افزود: فاصله بین خدمت تا دریافت مطالبات، خدمات‌رسانی را مشکل می‌کند.

دکتر حاجی‌آقاجانی با اشاره به اینکه مطالبات بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به 7 ماه رسیده است گفت: همراهی سازمان‌های بیمه‌گر و پرداخت به‌موقع مطالبات از نکات مهم و تاثیرگذار در اجرای طرح تحول نظام سلامت است.

وی کمبود نیروی انسانی را دومین مشکل در اجرای این طرح عنوان کرد و یادآور شد: همرمان با اجرای طرح تحول نظام سلامت 9هزار پرستار در سراسر کشور جذب شدند.

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به کمبود پرستار آموزش‌دیده در کشور اضافه کرد:باید در بحث آموزش پرستاران بیش از پیش همت نمود.

عملیات اجرایی احداث، کلینیک فوق تخصصی بعثت با زیربنای 787 متر مربع در زمین اهدائی در سال 1390 افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

این کلینیک،با بهره‌گیری از تجهیزات پزشکی و امکانات پیشرفته و فضای مناسب جهت ارائه خدمات با کیفیت بالا به بیماران در پنج طبقه با مجموعه خدمات تشخیصی و تصویربرداری به مراجعین خدمت رسامی می‌کند.

کلینیک فوق تخصصی بعثت یکی از مجهزترین و کامل‌ترین مراکز پزشکی درمان سرپایی در استان گیلان است و در حال حاضر دارای 17 مطب پزشک ،جهت استقرار پزشکان متخصص و فوق تخصص است.ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار