کد خبر: ۸۳۳۹۸
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۰ - ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - 2015October 27
شفا آنلاین>سلامت>مدیر کل بازرسی و نظارت سازمان غذا و دارو گفت: شورای نگهبان با اصلاح ماده ۲۷ قانون مبارزه با قاچاق کالا، به دغدغه موجود در بند ۸ قطعنامه پایانی نشست دوره ای معاونین غذا و دارو پایان داد.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر بهروز جنت با بیان اینکه متعاقب تصویب و ابلاغ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب ۱۳۹۲، تحول چشمگیری در حوزه نظارتی سازمان غذا و دارو در محصولات سلامت ایجاد گردید، اظهارداشت: این موضوع در ماده ۲۷ قانون که «هر شخص حقیقی یا حقوقی که اقدام به واردات و صادرات دارو، مکمل ها، ملزومات و تجهیزات پزشکی، مواد و فرآورده‌های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی بدون انجام تشریفات قانونی نماید به مجازات کالاهای قاچاق به شرح زیر محکوم می‌شود»، متبلور گردیده است.

وی با اظهار تاسف از اینکه در ماده ۷۷ این قانون تبصره (۱) ماده (۳) قانون مربوطه به مقررات امور پزشکی و دارویی و مواد خوردنی و آشامیدنی مصوب ۱۳۷۹ نسخ گردید، ادامه داد: این موضوع در حوزه خرید و فروش غیرقانونی دارو و مجازات های آن ابهامات زیادی را ایجاد نمود تا آنجا که در بند ۸ قطعنامه پایانی نشست دوره ایی معاونین غذا و دارو سراسر کشور در مهرماه سال جاری، به صورت بارز به عنوان یک نگرانی بیان گردید.

جنت با اشاره به پیگیری های سازمان غذا و داروماده ۲۷، قانون فوق الذکر اصلاح و "ساخت، حمل و نقل، نگهداری، عرضه یا فروش" به تخلف های این ماده اضافه گردید و در ۲۲ مهر ماه سال جاری به تایید شورای نگهبان رسید.

وی افزود: در خصوص تخلفات صورت گرفته در این حوزه مدیران مسئول از این پس علاوه بر استناد به سایر موارد قانونی می توانند به ماده ۲۷ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و نیز اصلاحیه بعدی آن استناد نمایند.

جنت در پایان از تاکید ریاست سازمان غذا و دارو مبنی بر ضرورت اطلاع رسانی این موضوع آن هم به صورت روشن به تمامی شرکت های تولیدی و وارد کننده تحت نظارت سازمان و معاونان غذا و داروی سراسر کشور نیز گفت و یادآور شد: مجازات های قصور و تخلف در حوزه محصولات سلامت در صورت استناد به ماده مذکور، معادل مجازات در خصوص کالاهای ممنوعه است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: