کد خبر: ۸۳۱۳۸
تاریخ انتشار: ۰۵:۳۰ - ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - 2015October 28
شفا آنلاین>سلامت>کارول تيت مدير برنامه يوهان کرايف68ساله هفته گذشته،در بيمارستاني در شهر بارسلونا اعلام کرد سرطان ريه کرايف تاييد شده است.
به گزارش شفا آنلاین،کرايف که در گذشته يک فرد سيگاري بود، سال 1991 و در حالي‌ که سمت مديريت تيم فوتبال بارسلونا را برعهده داشت، تحت عمل جراحي قلب باز قرار گرفت. او بعد از اين جراحي سيگار را ترک کرد؛ با اين حال به نظر مي‌رسد استعمال دخانيات سرانجام اثر خود را نشان داده است.

کرايف در دوران جواني يکي از بزرگترين بازيکنان فوتبال جهان به شمار مي‌رفت، دوراني که پله، جرج بست و فرانک بکن بائر رقيبان او محسوب مي‌شدند. او سال‌هاي1971، 1973و1974 بهترين بازيکن اروپا شد و با تيم آژاکس آمستردام 3 بار پياپي درسال‌هاي1971، 1972و1973جام باشگاه‌هاي اروپا را بالاي سر برد. او نقش بسزايي در پايه‌ريزي انقلابي بزرگ در فوتبال هلند داشت. کرايف سال1973به تيم بارسلونا پيوست و تنها يک سال بعد موفق به کسب عنوان قهرماني جام باشگاه‌هاي اسپانيا شد.

 درهمان سال (1974) با تيم ملي هلند به فينال جام جهاني راه يافت اما با شکست از آلمان غربي از فتح جام باز ماند.4 سال بعد به آمريکا رفت و براي لس‌آنجلس ازتکس و واشنگتن ديپلماتس بازي کرد. کرايف دوران بازيکني خود را پس از دو فصل بازي در آژاکس و يک فصل در فاينورد به پايان رساند.

 او سال1984 مدير تيم آژاکس شد و سال 1988 به‌سمت مربيگري تيم رويايي بارسونا منسوب شد. همان سال با اين تيم موفق به فتح 4عنوان قهرماني در ليگ اسپانيا، جام کوپادل‌ري و جام باشگاه‌هاي اروپا شد. کرايف در بارسلونا تکنيک جديدي را براي مالکيت برتر توپ در زمين، موسوم به «تيکي-تاکا»، ابداع کرد. کرايف بعد از جدايي از بارسلونا سال1966، تا به اکنون مدير تيم آژاکس بوده است.
theguardian



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: