کد خبر: ۸۳۱۳۴
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۸ - ۰۸ آبان ۱۳۹۴ - 2015October 30
شفا آنلاین>روانشناسی>يک مطالعه جديد نشان مي‌دهد که افرادي که در بلاتکليفي به سر برده و يک دوره اضطراب و تشويش را سپري مي‌کنند، نسبت به ديگران واکنش بهتري نسبت به دريافت اخبار ناگوار نشان مي‌دهند.

به گزارش شفا آنلاین، در اين مطالعه که در مجله Emotion منتشر شد، محققان روش‌هاي مختلف انتظار کشيدن را بر روي230نفر از فارغ‌التحصيلان رشته حقوق از دانشگاه کاليفرنيا که منتظردريافت نتايج آزمون وکالت بودند بررسي کردند.


آنها به دنبال يافتن روشي بودند که استرس ناشي از انتظار کشيدن در طول يک دوره بلاتکليفي و نگراني و همچنين ميزان احساس ناخوشايند ناشي از دريافت اخبار ناگوار را کاهش دهد.

طي يک نظرسنجي، از شرکت‌کنندگان خواسته شد که پرسشنامه‌هايي را در مدت زمان 4 ماهه قبل از اعلام نتايج آزمون، هر 2 هفته يک بار و يک بار هم بلافاصله بعد از دريافت نتايج پاسخ دهند. مشخص شد که با وجود تلاش فراوان بسياري از شرکت‌کنندگان، مديريت استرس و اضطراب براي آنها بسيار مشکل بوده است.

جالب اينجاست که افرادي که در اين مدت ديدگاهي خوش‌بينانه از وضعيت داشته و استرس کمتري را تجربه کردند، بعد از دريافت خبر عدم قبولي دچار حس نااميدي شدند، در حالي‌که افرادي که اضطراب بيشتري در اين مدت داشتند احساس ناخوشايند کمتري نسبت به عدم قبولي خود داشتند و عکس‌العملشان نسبت به خبر خوب قبولي نيز شادمان‌تر بود. محققان اين‌گونه نتيجه‌گيري کردند که اگرچه يافته‌هاي اين مطالعه دشواري تحمل يک دوره استرس‌زا را اثبات مي‌کند، اما اين دشواري بعد از شنيدن خبر جبران خواهد شد.تايم


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: