کد خبر: ۸۳۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۰ - ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - 2015October 25
عضو انجمن اورولوژی کشور در گفتگو با شفا آنلاین اعلام کرد:
شفا آنلاین- جراح و متخصص کلیه و مجاری ادرار با تأکید براهمیت گرم نگهداشتن کلیه ها در فصل سرد افزود: اهمیت این موضوع در بیماران کلیوی 2 برابر و یا حتی بیشتر هم می باشد.

دکتر لطف الله ارمنده در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهارکرد: مراقبت از کلیه ها در هر شرایط و آب و هوایی واجب و ضروری است. اما در فصل سرما این مراقبت به دلیل این که سرما می تواند زمینه ساز ابتلای افراد به عفونت های ادراری نیز باشد اهمیت بیشتری دارد.

عضو انجمن اورولوژی ایران با تاکید براینکه افراد در هوای سرد باید پهلوهایشان را گرم نگهدارند ادامه داد: به طور معمول توصیه ما بر استفاده از کمربند یا شال های پشمی است؛ حال آن که این کار در هوای معمولی و نه چندان سرد لازم نیست.



این ارولوژیست توصیه کرد: در صورتی که افراد در هوای سرد دچار درد و یا مشکلات ادراری و کلیه شدند در اولین فرصت به پزشک مراجعه کنند تا اقدامات درمانی و انجام آزمایشات و کشت کامل ادرار و.... نیزدرآنها آغاز شود.

اهمیت گرم نگهداشتن کلیه های بیماران کلیوی در فصل سرد

ارمنده در ادامه تأکید کرد: التبه باید توجه داشت که گرم نگه داشتن کلیه ها در فصل سرما در بیماران کلیوی دو برابر و یا حتی بیشتر است؛ زیرا گاهی اوقات در افراد دارای سنگ کلیه، نارسایی کلیه و یا پیوند نیز به طور قطع موجب تشدید علائم و آسیب رسانی بیشتر به کلیه ها می شود .بنابراین دقت کافی در نوع پوشش مناسب در این بیماران اهمیت بسزایی دارد. حال آن که افراد فاقد بیماری های کلیه حداقل هر 6 ماه یکبار برای اطمینان از سلامت کلیه هایشان چکاپ و سونوگرافی انجام دهند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: