کد خبر: ۸۲۹۶۶
تاریخ انتشار: ۰۵:۴۳ - ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - 2015October 26
شفاآنلاین:اجتماعی>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: پیشگیری از بیماری های غیرواگیر نیازمند بستر آموزشی است و رشد فزاینده این بیماری ها درکشور ناشی از نبود آموزش کافی در این حوزه است.
به گزارش شفاآنلاین: متاسفانه رشد بیماری های غیر واگیر به حدی بالاست که اگر راهکاری برای آن پیدا نشود شاید دیگر نتوان در آینده مشکل آن را برطرف کرد.
وی ادامه داد: بخش عمده ای از این بیماری ها به علت رعایت نکردن بهداشت، تغذیه نامناسب وکم تحرکی ایجاد می شود و موج ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت و چاقی را بالا برده است.

رستمیان با اشاره به نبود آموزش و اطلاع رسانی کافی در پیشگیری از بیماری های غیرواگیر ادامه داد: با توجه به رشد فزاینده این بیماری ها به نظر می رسد در زمینه آموزشی نهادهای ذیربط از جمله وزارت بهداشت باید توجه بیشتری به خرج دهند و دانشگاه های علوم پزشکی و حتی آموزش و پرورش در این زمینه وارد عمل شوند.

وی گفت: بخش زیادی از هزینه های تحمیلی به حوزه سلامت مربوط به درمان بیماری های غیر واگیر از جمله چاقی؛ فشار خون؛ دیابت ؛ ناراحتی قلبی و بسیاری بیماری های دیگر است که به سادگی می توان از طریق پیشگیری ، آن را جبران و از هدر رفت آن جلوگیری کرد.

رستمیان گفت: البته جدا از آموزش توسط بخش هایی همچون وزارت بهداشت و آموزش و پرورش ؛ افراد جامعه نیز باید در مراقبت از جسم خود تلاش کنند و ضمن داشتن تغذیه سالم در تحرک داشتن خود کوشا باشند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: آنچه مسلم است فعالیت بدنی مناسب می تواند از بروز بسیاری از بیماری ها جلوگیری کند بنابراین باید در شیوه زندگی افراد بازنگری شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: