کد خبر: ۸۲۹۰۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۳ - ۰۲ آبان ۱۳۹۴ - 2015October 24
متخصص اعصاب و روان در گفتگو با شفا آنلاین خبرداد:
شفا آنلاین- متخصص اعصاب و روان درباره تأثیر برجام برمردم کشور گفت:جایی که مردم احساس می کنند همه با یکدیگر هم رأی هستند و در راه درستی قدم بر می دارند احساس سلامت روانی نیز افزاش پیدا خواهد کرد.
دکتر فربد فدایی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن بیان این مطلب اظهارکرد: به همین دلیل مسئله توافق نامه هسته ای یا تصویب نامه ای که انجام شده(برجام) برای بسیاری از مردم حائز اهمیت است.


وی افزود :موضوعات اجتماعی و سیاسی به صورت کلان هستند اما میزان تأثیر آن بر روی تک تک افراد نیز تأثیرات مستقیم؛ غیر مستقیم؛ ملموس و برخی هم جنبه روانی دارد.

عضو هیئت مدیره انجمن روانپزشکان کشورتصریح کرد: جایی که مردم احساس می کنند همه با یکدیگر هم رأی هستند و در راه درستی قدم بر می دارند احساس سلامت روانی نیز افزاش پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: برای نمونه در جنگ های دفاع مقدس؛ جنگ های مردمی و آزادی خواهانه مردم با وجود این که صدمات زیادی را متحمل شدند اما روحیه بسیاری خوبی داشتند که ما شاهد این امر در جنگ تحمیلی بودیم. اما در طرف مقابل امکان دارد یک ارتش متجاوز که از انواع سلاح ها برخوردار است با سربازانی این کار را انجام دهد که روحیه بسیار ضعیفی دارند و به صورت مرتب هم دچار انواع و اقسام اشکالات روانی عصبی می شوند. بنابراین باید گفت این مسئله قدر مسلم حائز تأثیرات روان شناختی در افراد جامعه است.

‫برجام‬‎ ile ilgili görsel sonucu

این روانپزشک افزود: اما این که تأثیرات برجام به طور دقیق به چه صورتی است برای قضاوت زود است. حال آن که مردم به طور معمول دوست دارند زمانی که سیاست گذران وعده ای می دهند عملی شود و در غیر این صورت نوعی احساس ناکامی و کاهش روحیه در مردم ایجاد می شود که دولتمردان باید به این مسایل توجه جدی نمایند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: