کد خبر: ۸۲۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۴ - ۰۲ آبان ۱۳۹۴ - 2015October 24
شفا آنلاین>سلامت> مطالعات محققان نشان می دهد که درمان زودهنگام دیابت نوع 2 با انسولین، سلول های بتای تولید کننده انسولین را محافظت می کند و نتیجه بهتری دارد.


به گزارش شفا آنلاین، از هلث، مطالعه محققان دانشگاه اوهایو نشان می دهد که درمان سه ماه انسولین در بیماران مبتلا به دیابت نوع 2، معادل 15 ماه درمان با قرص است و از سلول های بتای تولید کننده انسولین محافظت می کند.

این مطالعه نیازمند بررسی بیشتر است ولی پیش بینی می کند که درمان انسولین به محض تشخیص دیابت نوع 2، بسیار موثر تر از درمان های خوراکی (قرص) است. معمولا برای درمان دیابت نوع 2 از قرص استفاده می شود؛ زمانی که بدن بیمار به قرص جواب ندهد، تجویز پزشکان انسولین است.

درمان های خوراکی، گلوکز تولید شده توسط کبد را سرکوب می کنند؛ درحالیکه انسولین هورمونی است که توسط پانکراس تولید می شود و از گلوکز بدن برای تولید انرژی استفاده می کند و اجازه نمی دهد سطح قند خون افزایش یابد. این مطالعه نشان می دهد که درمان با انسولین به محض تشخیص بیماری، از عوارض جانبی سوخت و ساز جلوگیری می کند و مانع از پیشرفت بیماری می شود.

دیابت به علت ناتوانی بدن در تولید یا مصرف انسولین بوجود می ‏آید. انسولین ماده ‏ای است که توسط لوزالمعده تولید می شود و نقش آن استفاده از قند به عنوان عظیم ترین منبع انرژی بدن است.

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، 347 میلیون نفر در سراسر جهان مبتلا به دیابت هستند و پیش بینی می شود که دیابت هفتمین عامل مرگ و میر در سال 2030 خواهد بود.
در آمریکا حدود 29.1 میلیون نفر به دیابت مبتلا هستند؛ در حالیکه 27.8 درصد موارد هنوز تشخیص داده نشده اند. خطر ابتلا به دیابت با افزیش سن، بیشتر می شود.نتایج این تحقیقات در نشریه Cell Metabolism منتشر شده است.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: