کد خبر: ۸۲۸۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۰۱ آبان ۱۳۹۴ - 2015October 23
شفا آنلاین>سلامت>معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خراسان جنوبی گفت: مسمومیت غذایی عزاداران حسینی در روستاهای فریز و کاریز شهرستان خوسف کنترل شده و علت در دست بررسی است.

به گزارش شفا آنلاین، مسمومیت غذایی روز گذشته ۱۱۹ نفر از عزاداران حسینی در روستاهای فریز و کاریزنو از توابع شهرستان خوسف استان خراسان جنوبی را راهی بیمارستان کرد.

 این مسمومیت که به دنبال مصرف غذا در بین عزاداران حسینی این روستاها منتشر شده بود، موجب آماده باش نیروهای امدادی و اورژانس شد و حتی تعدادی از بیماران به دلیل وخامت حال، با بالگرد هوایی به بیمارستان منتقل شدند.

از ابتدای اعلام این حادثه به دلیل گستردگی زیاد دو دستگاه اتوبوس آمبولانس نیز از بیرجند به محل اعزام شد که به دلیل تعداد بالای بیماران مسموم از یکی از این دستگاه‌ها در محوطه مرکز درمانگاه خوسف به عنوان کلینیک استفاده شد.

ترخیص تمامی بیماران روستاهای فریز و کاریز نو

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خراسان جنوبی در گفتگو با مهر در خصوص آخرین وضعیت بیماران گفت: مسمومیت غذایی در روستاهای فریز و کاریز نو کنترل شده است.

علیرضا عباسی بیان کرد: تاکنون هیچ بیمار وخیم و بدحالی نبوده و چون آثار مسمومیت در تعدادی از افراد روستا دیده شده بقیه افراد روستا نیز تحت تأثیر قرار گرفتند و به این علت تعداد بیماران افزایش یافت.

وی با بیان اینکه ۱۱۹ نفر بر اثر مسمویت در این دو روستا از روز گذشته تا به امروز به بیمارستان مراجعه کرده‌اند، گفت: تمامی بیمارانی که بر اثر مصرف غذای آلوده به بیمارستان از این روستاها مراجعه کرده بودند تحت مداوا قرار گرفتند و امروز مرخص شده‌اند.

وی عنوان کرد: برای پیدا کردن دلیل اصلی آلودگی غذای توزیع شده آزمایش گرفته شده است و به محض مشخص شدن نتیجه آزمایش‌ها، اطلاع‌رسانی از سوی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی صورت می‌گیرد.

 نکات بهداشتی که باید مورد توجه قرار گیرد

عباسی ضمن توصیه‌های بهداشتی به عزاداران حسینی (ع)، بیان کرد: در مراسم عزاداری باید صرف غذا به اندازه معمول رعایت شود و در آشپزخانه‌ها نیز نکات بهداشتی مورد توجه قرار گیرد.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خراسان جنوبی بیان داشت: آشپزها باید حتماً کارت بهداشتی داشته باشند.

یک کارشناس غذایی نیز در گفتگو با مهر افزود: رعایت بهداشت فردی خیلی مهم است قبل از مصرف غذا دست‌ها را با آب و صابون باید شسته شود.

مرضیه احمدی بیان کرد: در شرایطی که معمولاً اپیدمی آب و غذا ایجاد می‌شود باید از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی استفاده کرد.

وی با تاکید بر اینکه مواد اولیه غذا بایستی از محلهای مناسب و مورد تأیید تهیه شود، گفت: نکات بهداشتی در هنگام پخت، نگهداری، توزیع و مصرف غذا حتماً رعایت شود.

کارشناس غذایی با بیان اینکه ترجیحاً غذا را بایستی تازه به تازه استفاده کرد، افزود: کسانی که نذری می‌دهند حتماً تمام نکات بهداشتی را در طبخ و توزیع غذا رعایت کنند و غذا چند ساعت در محیط باز نماند و بلافاصله استفاده شود.مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: