کد خبر: ۸۲۶۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۰ - ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 22
شفا آنلاین>سلامت>مصرف ‌نیترات بالا در دراز مدت باعث بروز بیماری سرطان در بدن می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین،اسحاق حسینی متخصص گوارش با اشاره به ‌نیترات موجود در آب‌های معدنی اظهار داشت: حد مجاز وجود ‌نیترات در آب‌های آشامیدنی و حتی معدنی در حدود 3 درصد است که اگر مقدارش از این فراتر رود سبب بروز بسیاری از سرطان‌های خطرناک از جمله سرطان معده می‌شود.

وی بیان کرد: در نیترات‌ها ‌مواردی به نام ‌نیتروآمین است که عامل اصلی ورود سرطان خصوصا سرطان معده بوده و این بیماری متاسفانه در ایران بسیار شایع است که عامل آن همان ‌نیتروآمین ها می‌باشد.

وی ادامه داد: ‌نیترات های موجود در آب های آشامیدنی متاسفانه با جوشاندن از بین نمی‌رود و ما برای اینکه آب سالمی در جامعه داشته باشیم باید مواظب بود تا آب چاه ها با آب پشت سد مخلوط نشود تا درصد ‌نیترات آن در حد مجاز باقی بماند و مصرف آن مشکلی را برای مردم جامعه ایجاد نکند.

حسینی با بیان این که اکثر کود‌های شیمیایی حامل ‌نیترات است‌، تصریح کرد: برای داشتن زندگی سالم باید مصرف میوه‌های ارگانیک را جایگزین ‌میوه‌‌هایی که به وسیله کود‌های شیمیایی درست شده‌، برای حفظ سلامتی‌مان انجام دهیم.

وی در پایان گفت: مصرف ‌نیترات بالا ودر آب آشامیدنی و کود‌های شیمیایی در درازمدت سبب بیماری‌های گوارشی، روده‌ای و هم چنین امراض خطرناک می‌شود و مردم باید تا حد ممکن از مواد حامل ‌نیترات بالا دوری کنند.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: