کد خبر: ۸۲۶۸۹
تاریخ انتشار: ۰۱:۳۵ - ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - 2015October 25
شفاآنلاین:اجتماعی>بنابراعلام آژانس بین المللی انرژی،‌درصورتی که کشورهای شرکت کننده در نشست پاریس به تعهدات خود عمل کنند ،‌ روند انتشار گازهای گلخانه ای ناشی از بخش انرژی بسیار کمتر خواهد شد و حتی در برخی از مناطق ثابت خواهد ماند.

به گزارش شفاآنلاین: آژانس بین المللی انرژی  در گزارش ویژه ای در خصوص نشست مربوط به آب و هوا در پاریس گفت :« انتشار گازهای گلخانه ای مرتبط با بخش انرژی در کشورهایی که نیمی از اقتصاد جهانی را تشکیل می دهند به ویژه در آمریکا ،‌اروپا ،‌چین یا ژاپن  تا سال 2030 ثابت می ماند و  کاهش خواهد یافت .»

آژانس بین المللی انرژی اتمی تصریح کرد : سال 2014  انتشار گازهای گلخانه ای بخش انرژی به 28 و دو دهم گیگاتن معادل دی اکسید کربن خواهد رسید که دو سوم از کل انتشار گازهای گلخانه ای است . انتشار گازهای گلخانه ای به 41 و نه دهم گیگاتن در سال 2030 خواهند رسید که از رشد پنج دهم درصدی در سال حکایت دارد.

علت این مسئله کاهش مورد انتظار رشد تقاضا برای انرژی های فسیلی و افزایش سهم انرژی ها با کربن پایین است .

در صورتی که ما فقط تولید برق را مد نظر قرار دهیم ،‌انتشار گازهای گلخانه ای تا سال 2030 ثابت خواهد ماند و این مسئله در حالی اتفاق می افتد که تقاضای برق در این دوره بیش از 40 درصد افزایش خواهد یافت و به این ترتیب ارتباط بین این دو پدیده را در هم می شکند .

آژانس بین المللی انرژی افزود این گام مهمی به سمت عاری کردن جهان از کربن محسوب می شود.

آژانس بین المللی انرژی پیش بینی کرد اما برای رسیدن به اهدافی که کشورها در تعهدات خود در چشم انداز کنفرانس پاریس درباره آب و هوا تعیین کرده اند ،‌لازم است که بخش انرژی 13 هزار و 500 میلیارد  دلار تا سال 2030 ،‌یعنی هر سال به طور میانگین 500 میلیارد دلار سرمایه گذاری کند.

این مبلغ 40 درصد کل سرمایه گذاری های بخش انرژی را شامل می شود.

8300 میلیارد دلار باید به سمت بهینه سازی انرژی در حمل و نقل ،‌ساختمان و صنایع سرمایه گذاری شود و این درحالی است که بقیه سرمایه گذاری ها به سمت فناوری هایی با کربن پایین (‌انرژی های تجدید پذیر و ...) هدایت شود.

فاتح بیرول مدیر اجرایی آژانس بین المللی انرژی در گزارش خود تاکید می کند:« صنایع انرژی به پیام روشن و قدرتمندی از نشست بین المللی پاریس نیاز دارند . در صورتی که این پیام از این نشست صادر نشود ،‌ سرمایه گذاری ها به سمت نامطلوبی خواهند رفت .»


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: