کد خبر: ۸۲۶۷۴
تاریخ انتشار: ۰۲:۱۶ - ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - 2015October 25
شفاآنلاین:سلامت>افزایش آمار ابتلا به سرطان دانشمندان را بر آن داشته که تلاشی گسترده را برای استفاده از داروی آسپرین در پیشگیری از عود سرطان آغاز کنند.
به گزارش شفاآنلاین: هدف از این تحقیقات یافتن پاسخ درباره این موضوع است که آیا مصرف روزانه آسپرین به مدت پنج سال می‌تواند مانع از ابتلای مجدد به سرطانی شود که در مراحل اولیه، تشخیص داده و درمان شده است؟

این تحقیق همچنین مشخص خواهد کرد که مصرف روزانه آسپرین ابتلای مجدد بیماران درمان شده را به سرطان به تعویق خواهد انداخت یا خیر؟

قرار است منابع مالی برای تحقیقات گسترده در مورد تاثیر مصرف آسپرین در جلوگیری از ابتلای مجدد به سرطان از سوی سازمان بهداشت ملی انگلیس و موسسه خیریه پژوهش سرطان به طور مشترک تامین شود.

در چارچوب این تحقیقات، حدود 11 هزار نفر در سراسر انگلیس به مدت دوازده سال زیر نظر قرار خواهند گرفت.

این افراد یا به دلیل ابتلا به سرطان‌های روده، سینه، مری، پروستات و معده تحت درمان قرار دارند یا به تازگی درمان شده‌اند.

تحقیقات پیشین نشان می‌دهد مصرف آسپرین به جلوگیری از حمله قلبی و سکته مغزی در برخی بیماران کمک می‌کند و احتمال می‌رود این دارو همین نقش را در مورد انواعی از سرطان ایفا کند.

افزایش ابتلا به سرطان

در همین حال، بررسی انجام شده در 118 کشور جهان نشان داده است که ابتلا به سرطان در سراسر جهان رو به افزایش است.

بنا بر گزارش‌های منتشر شده، تعداد مبتلایان به بیماری سرطان در سال 1990 حدود 8 میلیون و 500 هزار نفر بوده در حالی که این رقم در سال 2013 به 14 میلیون و 900 هزار نفر افزایش یافته است.

همچنین در سال 1990 میلادی حدود 12 درصد از تمامی مرگ و میرها در این 118 کشور جهان به دلیل ابتلا به سرطان بوده اما این رقم در سال 2013 به حدود 15 درصد رسیده است.

بیماری سرطان در مردان بیش از زنان رایج است و از هر سه مرد در جهان یک نفر پیش از سن 79 سالگی به سرطان مبتلا می‌شود در حالی که در زنان به ازاء هر پنج نفر یک مورد گزارش ‌شده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: