کد خبر: ۸۲۵۹۲
تاریخ انتشار: ۰۵:۱۰ - ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - 2015October 25
شفاآنلاین:سلامت>دارو>معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان غذا و داروگفت: کمبود دارو ممکن است درخصوص برخی داروهای بسیار کم مصرفی بوجود بیاید که تولیدش برای هیچ شرکتی صرفه اقتصادی نداشته باشد.

به گزارش شفاآنلاین:معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان غذا و دارو گفت: آمارهایی که توسط WHO در دوسال مختلف یعنی ۲۰۰۸ و ۲۰۱۴ استخراج گردیده موید این نکته است که داروهای ژنریک ایران یک پنجم قیمت داروهای ژنریک دنیاست.

عبدالهی اصل همچنین اظهار داشت: درحال حاضر داروهای تولید داخل به مقدار کافی نیاز کشور را برطرف می‌کند و این افزایش تولید اتفاقاً آنقدر رشد داشته است که شرکتهای داروسازی رو به ارائه تخفیف نهاده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: کمبود دارو ممکن است درخصوص برخی داروهای بسیار کم مصرفی بوجود بیاید که تولیدش برای هیچ شرکتی صرفه اقتصادی نداشته باشد.

این مقام مسئول در سازمان غذا و دارو تاکید نمود: برای برطرف نمودن ظرفیت خالی تولید، باید به صادرات روی آورد و صادرات هم چیزی نیست که بتوان یک شبه اخذش نمود ارتقای سطح صادرات مستلزم تغییر فرهنگ و کسب علوم تخصصی بازاریابی است باید در کشورهای مختلف حضور فعال یافت و پزشکان و سیاستگذاران آن‌ها را مجاب به استفاده از داروی ایرانی نمود.

وی در پایان یادآوری کرد: همانطور که شرکتهای خارجی به طرق مختلف و بگونه‌ای داروهای خود را به پزشک ایرانی می‌شناسانند که قلمشان غیر از آن برند‌ها ننویسد؛ باید برای پزشکان کشورهای مختلف آموزش و گردهمایی‌های علمی بگذاریم و آن‌ها را تشویق به خرید داروهای ایرانی بکنیم درغیر این صورت و اگر بخواهیم به صرف تخفیفات به داروخانه‌ها بسنده کنیم‌‌ همان بازار افغانستان را هم اندک اندک از دست می‌دهیم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: