کد خبر: ۸۲۴۱۷
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۶ - ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 21
شفا آنلاین>سلامت>يک تحقيق جديد نشان مي‌دهد افرادي که براي کاهش وزن خود جراحي مي‌کنند، بيشتر به خودکشي روي مي‌آورند.
به گزارش شفا آنلاین،محققان کانادايي دريافته‌اند اين بيماران پس ‌از اينکه بعد از جراحي مقدار زيادي وزن کم مي کنند، 50 درصد بيشتر احتمال دارد جان خود را بگيرند، در حالي که 9 نفر از 10 نفر کساني که اقدام به خودکشي مي‌کنند سابقه بيماري‌هاي رواني دارند.

امير غفاري، مدير بخش جراحي چاقي وزارت کهنه سربازان نظام بهداشت آن آربور در ميشيگان مي‌گويد: «اگرچه سودمندي‌هاي درماني کاهش وزن به‌خصوص از طريق جراحي براي ما مشهود و پذيرفته است، اما من گمان مي‌کنم ما هنوز به محاسن و خطرات رواني آن توجه نمي‌کنيم.» غفاري که براي نتايج اين مطالعه يک تفسير نوشته است، مي‌گويد: «جراحي چاقي در زندگي شخص تغييرات عاطفي ايجاد مي‌کند و افرادي که به بيماري رواني يا افسردگي دچار هستند ممکن است نتوانند با اين تغييرات روبه‌رو شوند.»

گفتني است افرادي که اضافه‌وزن‌هاي غيرعادي و بيمارگونه دارند، اغلب از مشکلات رواني رنج مي‌برند و تحقيقاتي که پيش‌ازاين در اين زمينه انجام‌شده بود، نشان مي‌داد کساني که خواستار جراحي چاقي هستند، 4 برابر مردم معمولي در خطر اقدام به خودکشي قرار دارند. پژوهشگران براي پي بردن به اينکه جراحي چاقي چگونه بر افزايش احتمال خودکشي تاثير مي‌گذارد، 8 هزار و 800 بيمار را 3 سال قبل و 3 سال بعد از جراحي‌شان در انتاريو تحت‌نظر قرار دادند.

در اين مدت براي 111 بيمار از اين گروه، 158 مورد انتقال به اورژانس به‌دليل آسيب به خود گزارش‌شده است و بيشتر اقدام به خودکشي‌ها در سال دوم و سوم بعد از جراحي اتفاق افتاده است. گفتني است 93 درصد از کساني که اقدام به خودکشي کرده‌اند، قبل از جراحي چاقي دچار اختلالات رواني بوده‌اند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: