کد خبر: ۸۲۳۸۸
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۵ - ۰۲ آبان ۱۳۹۴ - 2015October 24
شفاآنلاین:اجتماعی>سلامت>چهار سال پس از فاجعه اتمی در نیروگاه فوکوشیما، مقامات ژاپنی از کشف نخستین مورد سرطان ناشی از تشعشعات رادیواکتیو در این نیروگاه، خبر دادند.
به گزارش شفاآنلاین:یکی از مقام‌های وزارت بهداشت ژاپن سه‌شنبه اعلام کرد این فردِ حدوداً 30 ساله که قبلاً در نیروگاه فوکوشیما کار می‌کرد، به خاطر فعالیت در این مکان پس از فاجعه سال 2011 مبتلا به سرطان خون شده است.

این مقام ژاپنی گفت این مورد شاخص‌های مربوط به سرطان، با مواد رادیواکتیو ارتباط دارد.

وی همچنین اظهار داشت دولت بابت هزینه‌های پزشکی و همچنین از دست دادن شغل و درآمدِ این مرد، به او غرامت خواهد داد.

پرونده سرطان سه تن دیگر از کارگران این نیروگاه و ارتباط بیماری آنها با این فاجعه هنوز در دست بررسی است.

انتظار می‌رود این خبر بیش از پیش خشم مردم ژاپن را برانگیزاند.

فاجعه اتمی فوکوشیما یازدهم مارس ۲۰۱۱ به دنبال زلزلهٔ ۹ ریشتری و سونامی ناشی از آن در ژاپن رخ داد. کارشناسان این حادثه را بعد از حادثه چرنوبیل در اوکراین، بزرگ‌ترین فاجعهٔ اتمی می‌دانند و از نظر پیچیدگی آن را در مقام نخست فجایع اتمی جهان قرار می‌دهند زیرا همه رآکتورهای نیروگاه فوکوشیما در این رویداد با مشکل مواجه شد.

پس از این زلزله سیستم‌های خنک‌کننده رآکتورهای نیروگاه فوکوشیما از کار افتاد و موجب ذوب شدن سوخت هسته‌ای نیروگاه و انتشار مواد رادیواکتیو در هوا، خاک و اقیانوس آرام شد.

این حادثه سبب شد 160 هزار نفر از مردم ژاپن خانه‌های خود را در اطراف نیروگاه تخلیه کنند.

این نیروگاه چند ماه پیش دوباره کار خود را آغاز کرد، با این وجود بسیاری از مردم ژاپن مخالف استفاده مجدد از انرژی هسته‌ای هستند.

هزینه زیاد واردات انرژی برای ژاپن که فاقد منابع فسیلی است موجب شده این کشور از رآکتورهای اتمی برای تولید انرژی استفاده کند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: