کد خبر: ۸۱۹۵۹
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۳ - ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 17
شفاآنلاین:سلامت>تغذیه>صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) هشدار داده است بحران یمن و کمبود غذا، میزان سوءتغذیه در میان کودکان این کشور را «به سطح هشدار» رسانده است.

به گزارش شفاآنلاین:یونیسف روز جمعه اعلام کرد مسدود شدن یا آسیب مسیرهای ارسال غذا و نیز محدودیت واردات مواد غذایی و سوخت عامل تشدید این وضعیت در یمن شده است.

فرهان حق، معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل گفت سازمان‌های امدادرسان در شش ماه گذشته 97 هزار کودک یمنی را از سوءتغذیه شدید و 65 هزار کودک را از سوءتغذیه نجات دادند.

به گفتۀ یونیسف، با وجود شرایط دشوار برای ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه «حدود 3 میلیون و 800 هزار کودک مکمل‌های غذایی دریافت کردند و 933 هزار زن باردار و زنانی که به کودکان شیر می‌دهند از تغذیه مکمل بهره‌مند شدند.»  

با این حال، یونیسف پیش‌بینی می‌کند که 537 هزار کودک یمنی یعنی از هر هشت کودک زیر پنج سال یک کودک در معرض خطر سوءتغذیه حاد قرار دارد که این تعداد نسبت به ماه مارس سه برابر شده است.

یونیسف همچنین می‌گوید تقریبا یک میلیون و 300 هزار کودک زیر پنج سال در یمن دچار سوءتغذیه هستند در حالی که پیش از بحران یمن این تعداد 690 هزار کودک بود.

دفتر هماهنگی امور انسان‌دوستانه سازمان ملل می‌‎گوید در هفت ماه نخست سال 2015، یمن از نظر میزان مرگ و میر و زخمی شدن غیرنظامیان براثر «تسلیحات انفجاری» بدترین کشور دنیا بود.

عربستان سعودی از ششم فروردین بدون مجوز سازمان ملل و با هدف باز گرداندن قدرت به عبدربه منصور هادی، حملات هوایی خود را به این کشور فقیر آغاز کرده است. در این حملات تاکنون حدود 7 هزار نفر کشته و هزاران تن زخمی شده‌اند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: