کد خبر: ۸۱۹۰۲
تاریخ انتشار: ۰۳:۲۰ - ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 18
شفاآنلاین:اجتماعی>تغذیه >رییس کانون انجمن های غذایی از چرخه توزیع و شرایط نگهداری به عنوان دو چالش بر سر راه غذا و مواد خوراکی نام برد.
به گزارش شفاانلاین:سید محمدرضا مرتضوی در همایش روز جهانی غذا افزود: نظام توزیع مواد غذایی آنچنان که باید خود را با امکانات مدرن روز هماهنگ نکرده است و آسیب جدی به مصرف کنندگان در این زمینه وارد می کند.
وی، خاطرنشان کرد: قیمت تمام شده کالا نیز می تواند پایین تر و به نفع مصرف کنندگان باشد؛ بخش بزرگی از قدرت خرید مردم که باید صرف تغذیه سالم شود؛ در توزیع مواد غذایی ، آسیب می بیند.

وی ادامه داد: اقبال عمومی به فروشگاه های مدرن نشان می دهد که در حوزه توزیع، باید تلاش بیشتری برای صیانت از قدرت خرید مردم انجام دهیم.
رییس کانون انجمن های غذایی تصریح کرد: کار به جایی رسیده است که برخی ها ما را به گران تر کردن محصولات تشویق می کنند؛ ما نمی توانیم گران تر کنیم زیرا مردم دیگر قدرت خرید ندارند.
مرتضوی، افزود: مساله دیگر در غذا، شرایط نگهداری غذا است و من یکی از معترضین این شرایط هستم؛ امیدوارم با تشکیل کنسرسیوم بزرگ و حمایت و هدایت دستگاه های دولتی این مشکل حل شود.
وی در ادامه از مسوولان ذیربط خواست تا وسواس و کنترل خود را علاوه بر امر نظارت، در حفظ برندهای معتبر کشور نیز به کار گیرند.
وی اضافه کرد: صنایع غذایی کشور در صیانت از سلامت نسل ایرانی، تکلیف خطیری را عهده دار هستند.

**فعالیت 430 هزار تن در حوزه غذا

رییس کانون انجمن های غذایی، خاطرنشان کرد: 430 هزار تن از مردم کشورمان در حوزه غذا کار می کنند و 17 درصد مشاغل کشور در حوزه صنایع غذایی است.
مرتضوی، گفت: کمتر کشوری در خاورمیانه وجود دارد که سابقه صد ساله در مواردی مانند اصلاح بذر و نباتات و ایجاد موسسه استاندارد و بهداشت داشته باشد.

وی، تاکید کرد: قوانین بهداشتی در صنایع غذایی ایران نسبت به سایر کشورهای جهان بسیار سختگیرانه، تنظیم و اجرا می شود.
همایش روز جهانی غذا امروز با حضور وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در سالن اجلاس سران برگزار شد . در این همایش 26 محصول غذایی و آشامیدنی نشان ایمنی و سلامت گرفتند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: