کد خبر: ۸۱۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۹ - ۰۲ آبان ۱۳۹۴ - 2015October 24
جراح و متخصص کلیه و مجاری ادرار در گفتگو با شفا آنلاین خبرداد:
شفا آنلاین- جراح و متخصص کلیه و مجاری ادرار تأکید کرد: در صورت بروز هرگونه مشکلات ادراری به ویژه وجود خون در ادرار باید خیلی سریع به پزشک مراجعه شود.

دکتر محمدعلی زرگر در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین درباره تشخیص سرطان پروستات اظهارکرد: ما یک تست علامتی به نام P.S.A داریم که مشخصه سرطان پروستات است که مقدار طبیعی آن زیر 4 و در برخی کشورها زیر 2 و نیم تا 3 است. حال آن که در صورت تشخیص سرطان پروستات در مراحل اولیه بیمار به طور کامل بهبود می یابد و در مراحل پیشرفته هم بیمار خوب می شود اما مخارج درمان این بیماری گران است.

عضو هیات مدیره انجمن اورولوژی ایران افزود: بنابراین میزان بهبود بیماران مبتلا به سرطان پروستات بستگی به وسعت و درجه بیماری دارد؛ چراکه درمان های موجود آن شیمی درمانی و هورمون تراپی است اما متأسفانه درمان های جدید در رشته های اورولوژی و در سایر رشته ها گران هستند.

به گفته این ارولوژیست در سرطان پروستات بیماری خانوادگی است اما ژنتیکی نیست؛ حال آن که بزرگی خوش خیم پروستات نه فاملیال است نه ژنتیک بلکه به طور پراکنده نیز دیده می شود.

علائم بزرگی پروستات

وی با اشاره به این که مردان بالای 40 سال برای اطلاع از وضعیت پروستات خود باید سالانه چکاپ شوند؛ خاطرنشان کرد: حال آن که به طور کلی قطره قطره شدن ادرار، چند مرتبه بیدار شدن از خواب برای دفع ادرار، طول کشیدن زمان دفع ادرار، نازک شدن ادرار و زور زدن برای دفع آن و حتی گاهی سوزش و تغییر رنگ آن مانند قرمزی از علائم بزرگی پروستات به شمار می روند.

وجود خون در ادرار علامت مهمی است

استاد ارولوژی دانشگاه علوم پزشکی ایران ،تغییر رنگ ادرار به قرمزی را بسیار جدی دانست و هشدار داد: در صورت مشاهده خون در ادرار باید خیلی سریع به پزشک مراجعه شود زیرا علامت مشخص اغلب تومورهای دستگاه ادراری وجود خون در ادرار است.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
0
0
سلام.پدرمن خون درمدفوع وکلیه اش دیده شده میخواستم ببینم آیاعلایم پروستات است یانه
مدیر پایگاه باسلام
ایشان باید سریع تحت آزمایش های تخصصی وبررسی های ارولوژیست قرارگیرند.ضمن اینکه احتمال بیماری پروستات نیزوجود دارد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: