کد خبر: ۸۱۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۶ - ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 17
گزارش اختصاصی دکتر سینا سیفی خبرنگار اعزامی شفاآنلاین به اسپانیا
شفاآنلاین:نمایشگاه بین المللی cphiکه هرساله در ماه اکتبر دریکی از شهرهای فرانکفورت ،پاریس و مادرید برگزارمی شود امسال درشهر مادرید اسپانیا برگزارشد.
به گزارش خبرنگار اعزامی شفاآنلاین به مادرید،این نمایشگاه محل تعاملات و همکاری های تجاری میان شرکت های داروسازی و تجهیزات پزشکی مربوطه است اما متاسفانه حضور شرکت های ایرانی دراین نمایشگاه حائز اهمیت بسیار کمرنگ بود.

نکته قابل توجه اینکه با توجه به اهمیت صادرات محصولات و دارو، کشور های مختلف ازجمله آمریکا، کانادا، هند، کره، چین ، برزیل و... برای ایجاد ارتباط و صادرات با ایجاد پاویون های اختصاصی به شرکت های کوچک کمک شایانی می کنند . 

این درحالی است که از ایران هم چند شرکت مرتبط با دارو در نمایشگاه حضور داشتند ولی متاسفانه در لیست نمایشگاه با نام شعبه ترکیه ای خود حضور داشتند که جای بسی تاسف است.!

ازسوی دیگر با توجه به سیاست های حمایتی برای تولید داخل و استفاده از تعرفه های دولتی به نظرمیرسد هیچیک از شرکت های بزرگ داروسازی نیازی برای صادرات برای خود احساس نمی کنند.! در صورتی که از کشور ترکیه با 22 شرکت ، حضوری فعال در این نمایشگاه داشتند. نکته قابل توجه اینکه هیچ شرکت تولید مواد اولیه دارویی نیز از ایران در نمایشگاه حضور نداشت.

همچنین با توجه به اینکه تولید کنندگان مواد اولیه دارویی توان بسیار بالایی برای رقابت با تولیدکنندگان هندی و چینی دارند بدون شک تقویت این تولید کنندگی باعث کاهش وابستگی به واردات مواد اولیه دارویی می‌شود که هم از منظر استراتژیک ( ایجاد فشار در زمان تحریم ) و اقتصادی به نفع کشور می باشد.

این درحالی است که بی تردید با توجه به تاکیدات مسولان ودست اندرکاران مربوطه برای افزایش صادرات محصولات دارویی ازایران ،می بایست به حضور پررنگ واثرگذار دراین قبیل نمایشگاهها توجه جدی داشت.
















غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
0
2
متاسفانه مسولين سازمان غذا دارو به جاي باز كردن فضا براي رقابت. و در رقابت. هم افزايش كيفيت و كاهش قيمت را سبب ميشود به فكر محدود كردن فضا كاري شركت ها و ايجاد انحصار در بازار. ميباشند. جالب است كه سازمان غذا دارو به دنبال إيجاد سهم بازار انحصاري براي بعضي از شركت ها است به جاي اين كه شركت ها را به رقابت ازاد تشويق كنند. اقاي دكتر ديناروند. صنعت دارو. با سوء مديريت. لطفا به. سرنوشت. صنعت خودرو دچار نكنيد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
0
2
سازمان غذا دارو. با رقابت سالم مشكل دارد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
0
1
متاسفانه مدیران سازمان غدا دارو این سازمان را به شکل کاملا سلیقه ای اداره میکنند . در این سازمان به اسم حمایت از تولید واردات دارو های با کیفیت را محدود و به اسم حمایت از کیفیت تولید کننده را محدود و حتی به تولید کننده داخلی هیچ گاه اجازه نمیدهند که محصولی را تولید کنند که از کیفیت بالا بر خوردار باشد چون سدی به نام قیمت گذاری وجود دارد اگر تولید کننده بخواهد از تکنولوژی بالا و مواد اولیه با کیفیت استفاده کند سازمان غذا دارو با توجه به سیاست هایی که معلوم نیست با کدام سیاست کلی نظام منطبق هست جلوی تولید را میگیرد با سدی به نام قیمت گذاری و از طرف دیگر هر شرکتی که چه در شرایط تحریم ظالمانه به بازار ایران دارو داده و همچنین حاضر است در تولید با طرف ایرانی مشارکت کنند به بهانه های مختلف سرمایه گذار را فراری می دهند . سوال من از مسولین سازمان غذا دارو این است ایا تا کنون با دست خالی بدون حمایت پول نفت توانسته اید یه کارخانه دارو سازی بسازید و ان کارخانه به معنای واقعی هم با کیفیت جهانی رقابت کند هم سود اور باشد ایا سیاست های مقام معظم رهبری و اصل 44 مبنی بر خصوصی سازی واقعا در سازمان غذا دارو کاملا اجرا میشود سازمان غذا دارو محل .... برای یه عده افراد خاص شده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
0
1
شفا جان با اقای وزیر بگویید پاشنه اشیل وزارت و طرح سلامت بر برنامه گی و سلیقه ای عمل کردن سازمان غذا دارو است به داد مردم برسید
پزشک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۱
0
0
باسلام
میخواستم ببینم پاسخ مسولان دارویی کشورچیست؟سکوت یا...
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: