کد خبر: ۸۱۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۰ - ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 15
شفا آنلاین>سلامت>یک متخصص بیمار‌ی‌های عفونی گفت: با شروع فصل پاییز افراد مستعد بیماری آنفلوآنزا حتما واکسن این بیماری را تزریق نمایند.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر علی مجیدپور متخصص بیماری‌های عفونی  با بیان اینکه واکسن سرماخوردگی وجود ندارد و همان واکسن آنفلوآنزا است، اظهار کرد: افرادی که در گروه‌های هدف برای این بیماری قرار می‌گیرند حتما باید واکسن آنفولانزا را تزریق نمایند. 

این متخصص بیماری‌های عفونی در پاسخ به این سوال که چه افرادی باید واکسن آنفلوآنزا را بزنند، گفت: افراد بالای 50 سال، افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای مانند بیماری‌های مزمن قلبی،‌ ریوی، کلیوی و موارد نقص ایمنی دارند حتما این واکسن را تزریق نمایند. 

وی با بیان اینکه تزریق این واکسن به افرادی که در بخش بهداشت و درمان کشور فعال هستند به شدت توصیه می‌شود، عنوان کرد: با توجه به اینکه واکسن آنفولانزا حدود 80 درصد از این بیماری جلوگیری می‌کند،‌ سایر افراد جامعه نیز می‌توانند این واکسن را تزریق نمایند.

مجید پور با اظهار اینکه واکسن آنفولانزا باید به طور سالانه تکرار شود، تصریح کرد: گروه‌های هدف برای تزریق این واکسن باید هر ساله در شروع فصل پاییز آن را تکرار نمایند چرا که واکسن آنفولانزا تا یک سال معتبر است و بدن را در برابر این بیماری حفظ می‌کند. 

این متخصص بیماری‌های عفونی افزود: واکسن آنفولانزا در مجموع مرگ و میر ناشی از سایر بیماری‌های ویروسی را کاهش می‌دهد. 

وی درباره تزریق واکسن آنفولانزا به کودکان نیز اظهار داشت: نظرات متفاوتی در خصوص سن تزریق این واکسن به کودکان وجود دارد اما در کل برای کودکان زیر 6 ماه تزریق واکسن آنفولانزا به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. yjc

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: