کد خبر: ۸۱۵۸۶
تاریخ انتشار: ۰۱:۱۶ - ۰۱ آبان ۱۳۹۴ - 2015October 23
فلوشیپ طب خواب در گفتگو با شفا آنلاین عنوان کرد:
شفا آنلاین- فلوشیپ طب خواب، شایع ترین اختلال خواب را در همه دنیا بی خوابی دانست و گفت: بی خوابی در خانم ها یک و نیم برابر مردان است.
دکتر میرفرهاد قلعه بندی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهارکرد: بی خوابی یعنی این که زمان به خواب رفتن به تأخیر می افتد یا فرد نیمه های شب از خواب بیدار یا صبح زودتر از موعد بیدار می شود .حال آن که تلفیقی از این 3مورد در تعریف بی خوابی  جا دارد.

وی ادامه داد: گاهی اوقات افراد به رغم داشتن خواب کافی، صبح ها احساس می کنند که نخوابیده اند؛ یعنی خواب احساس آرامش را در شخص ایجاد نمی کند بنابراین فرد صبح ها سر حال نیست.

متخصص اعصاب و روان با اشاره به این که بی خوابی با افزایش سن شایع تر می شود و به طور کلی یک و نیم  برابر در خانم ها بیشتر از مردان است؛ اظهارکرد: استرس های خاص، بیماری های جسمی؛ مصرف برخی داروها؛ تفاوت های جسمانی و تفاوت های موجود در بیولوژی زن و مرد و تفاوت های هورمونی از دلایل شیوع بیشتر بی خوابی در خانم ها به شمار می رود.
مهم ترین تبعات بی خوابی
قلعه بندی درباره شایع ترین تبعات بی خوابی بیان کرد: فردی که شبها خواب خوبی ندارد روز بعدش هم خوب نیست؛ این خوب بودن از لحاظ روانی و جسمانی است که در افراد بی خواب دیده نمی شود؛

وی افزود: خواب آلودگی روز بعد، از دیگر مشکلات بی خوابی است که به تنهایی انبوه مشکلاتی را به صورت سریالی در پی دارد. به گونه ای که ذهن فرد نیز؛ فعال و شاد نیست، حوصله کم و یادیگری مختل است؛ کارهای فرد با حوصله انجام نمی شود و با دیگران ارتباط خوب برقرار نمی کند؛ وظایفش به خوبی انجام نمی شود و... بنابراین افراد دچار مشکل بی خوابی برای درمان باید به کلینیک های اختلال خواب  مراجعه نمایند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: