کد خبر: ۸۱۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۹ - ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 15
متخصص تغذیه بالینی و رژیم درمانی در گفتگو با شفا آنلاین تشریح کرد:
شفا آنلاین- متخصص تغذیه بالینی و رژیم درمانی گفت: افزایش سیستم دفاعی یا همان سیستم ایمنی بدن در این فصل نقش مهمی در کاهش شانس ابتلا به آنفولانزا و سرماخوردگی دارد.

دکتر شیرین عادل در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن بیان این مطلب اظهارکرد: در افراد دارای سیستم ایمنی بالا، در صورت ابتلا به بیماری، بیماری بسیار خفیف تر از دیگر افراد با سیستم ایمنی ضعیف بروز می کند و طول دوره بیماری نیزکوتاه تر خواهد بود.

وی ادامه داد:باید توجه داشت که ویتامینC و روی نقش بسیار مهمی در سیستم ایمنی بدن دارد.ضمن اینکه مرکبات تازه، لیمو ترش، گوجه فرنگی و سبزیجات برگ سبز تازه منابع خوب ویتامینC هستند و منابع غنی روی شامل پروتئین های حیوانی مانند غذاهای دریایی، گوشت سفید، قرمز و حبوبات است.

وی همچنین افزود: مصرف مکمل و منابع غنی روی در شروع بیماری های ویروسی موجب کوتاه شدن طول دوره بیماری می شود و از شدت بیماری هم می کاهد.

عادل بیان کرد: کم خونی ناشی از فقر آهن هم می تواند موجب کاهش سیستم ایمنی بدن شود. این مشکل به ویژه میان خانم ها و دختران جوان به وفور دیده می شود که برای تشخیص این مشکل نیاز به انجام تست است .حال آنکه مصرف خودسرانه قرص آهن به هیچ عنوان توصیه نمی شود. زیرا مصرف اضافه آن می تواند به بدن و بافت ها آسیب های جدی برساند.

وی توصیه کرد: برای کنترل بیماری، در صورتی که افراد دچار سرماخوردگی یا آنفولانزا شدند ترکیب زنجبیل و زردچوبه به دلیل خاصیت آنتی بیوتیکی و ضد التهابی در کنترل و درمان بیماری تأثیرگذار است. زنجبیل تازه به اندازه 2 سانتی متر، نصف قاشق چایخوری زردچوبه در یک لیوان شیر ولرم همراه کمی عسل در درمان و کاهش التهاب گلو و درد آن تأثیرگذار است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: