کد خبر: ۸۱۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۳ - ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 16
عضو هیات مدیره انجمن اورولوژی کشور در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- عضوهیات مدیره انجمن اورولوژی کشور گفت: متأسفانه حمایت بیمه ها از داروهای ناباروری ضعیف است و به طور قطع در حل این معضل وزارتخانه های رفاه و بهداشت وشورای عالی بیمه نقش بسیار موثری دارند.

دکتر محمدعلی زرگر در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهارکرد: متأسفانه حمایت بیمه ها از داروهای ناباروری ضعیف و هزینه های درمان به نسبت برای اغلب بیماران سنگین است.ضمن اینکه مشکل ناباروری علاوه بر معضل درمان؛ مشکلات جسمی،عاطفی و خانوادگی هم برای زوجین ایجاد می کند.

‫ناباروری‬‎ ile ilgili görsel sonucu

جراح و متخصص کلیه و مجاری ادرار ادامه داد: زوج نابارور با مشکلات متعددی نظیر مسایل مادی، نداشتن فرزند و...مواجه هستند که مجموعه ناخوشایندی را برای آنها در پی دارد.بنابراین امیدواریم بیمه ها در این زمینه اقدامات عاجلی انجام دهند

دکترزرگر افزود: به طور قطع وزارتخانه های رفاه وتامین اجتماعی و بهداشت ودرمان در این زمینه می توانند نقش خیلی موثری داشته باشند.به گونه ای که می توان برای استفاده از درمان های ناباروری، شرایط و ضوابطی قرار داد تا به نفع بیماران و مراکز ناباروری باشد .ضمن اینکه امید است تا دراین باره هرچه زودتر اقدامات جدی وعملیاتی صورت گیرد.

به گفته این اورولوژیست بعد از طرح تحول نظام سلامت وضعیت هزینه های درمان ناباروری خیلی فرقی نکرده است.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته همه بر این باور بودند که مشکل ناباروری تنها از خانم هاست در حالی که الان مشحص شده این قضیه میان زنان و مردان برابر است. یعنی 50درصد مشکلات مربوط به زنان و 50درصد دیگر مربوط به مردان است.

‫ناباروری‬‎ ile ilgili görsel sonucu

به گفته زرگر به طور کلی پیشرفت های ایران در زمینه درمان زوج های نابارور پا به پای سایر کشورهای دنیا در حال حرکت است. حال متأسفانه از آنجا که سن ازدواج به تأخیر افتاده و مراجعین ما هم سنشان بالا رفته این امر کار درمان را مشکل کرده از این رو امیدواریم مشکلات مربوط به فراهم شدن ازدواج جوانان نیز حل شود تا درآینده نه چندان دوربامشکلات جدی جمعیتی و ناباروری مواجه نشویم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: