کد خبر: ۸۱۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 14
شفا آنلاین>سلامت>رئیس انجمن مدیکال انکولوژی و هماتولوژی ایران گفت: چالش داروهای گران قیمت و جدید برای درمان بیماری سرطان در کشور باید رفع شود.

به گزارش شفا آنلاین،پروفسور اردشیر قوام زاده روز چهارشنبه در چهاردهمین کنگره انجمن مدیکال انکولوژی و هماتولوژی ایران همزمان با کنفرانس سالانه پرستاری سرطان در مشهد افزود: داروهای درمان سرطان که انواع جدید آن در بازار عرضه می شود، گران قیمت و هزینه بر هستند.
وی خاطرنشان کرد: چاره اندیشی در این زمینه باید با همکاری وزارت بهداشت، بیمه ها و پزشکان دست اندرکار این رشته صورت گیرد و قیمت داروهای سرطان با توجه به اثربخشی آن تعیین شود.
رئیس انجمن مدیکال انکولوژی و هماتولوژی ایران ادامه داد: اکنون 270 پزشک مدیکال انکولوژی (خون و سرطان بالغین) در نقاط مختلف کشور فعالیت دارند در حالی که تعداد این متخصصان در ابتدای انقلاب یک نفر بود.
قوام زاده افزود: فوق تخصص هماتولوژی و انکولوژی اولین رشته فوق تخصص پزشکی بود که در سال 1362 در کشور راه اندازی شد.
وی به لزوم درمان تیمی در تشخیص و درمان بیماری سرطان تاکید کرد و گفت: وجود موازی کاری در معالجه بیماری سرطان در کشور تبعات مختلف در بر دارد.
رئیس انجمن مدیکال انکولوژی و هماتولوژی ایران بیان کرد: درمان بیماران سرطان باید با حضور تیمی متشکل از متخصصان انکولوژی و هماتولوژی، رادیولوژی، روانپزشکان و روانشناسان، پاتولوژی و پرتودرمانی انجام شود.
چهاردهمین کنگره سراسری انکولوژی و هماتولوژی ایران همزمان با کنفرانس سالانه پرستاری سرطان از 22 تا 24 مهر ماه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال برگزاری است.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: