کد خبر: ۸۱۵۱۲
تاریخ انتشار: ۰۱:۰۴ - ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 15
شفا آنلاین>اجتماعی>کتاب‌هاي کميک استريپ‌ پزشکي درباره افرادي است که به يک بيماري معين دچار هستند يا يک تخصص پزشکي را معرفي مي‌کنند، بازار گسترده‌اي پيدا کرده‌اند.
به گزارش شفا آنلاین،گرايش به اين ژانر دو جنبه دارد. براي متخصصان پزشکي اين کتاب‌ها بينشي ارزشمند براي وضعيت انساني فراهم مي‌کنند.

براي افراد عادي، اين کتاب‌ها با خصوصيت تصويري خود مي‌توانند داستان‌هايي صميمي بگويند که ممکن است به خوانندگاني مجذوب موضوع پزشکي آن‌ها شده‌اند، ياري برساند.

اما اين ژانر از کي و کجا شروع شد؟ کتاب «بينکي براون مادر مقدس را ملاقات مي‌‌کند» که در سال1972منتشر شد را عموماً نخستين کتاب در حوزه خاطرات تصويري بيماري مي‌شمارند.

البته در20سال گذشته شمار کميک استريپ‌هايي موضوع پزشکي به‌سرعت در حال افزايش بوده است.

ازجمله اين کتاب‌ها که در سال2005منتشر شد، رمان تصويري «سرطان مامان» اثر برايان فايس است که نويسنده در آن پيکار مادرش با سرطان ريه را به تصوير مي‌کشد و برنده جايزه معتبر ايسنر براي بهترين کميک استري‍پ ديجيتال شد.

يک دهه بعد وب‌سايت Bookseller - منبع صنعت نشر- محبوبيت فزاينده اين ژانر را يادآور مي‌شود و از جمله به کتاب «بيلي، من و تو» در آن نويسنده داستان کنارآمدنش با مرگ پسر کم‌سنش را روايت مي‌کند و کتاب «دکتر بد» اثر يان ويليامز که يک کتاب نيمه‌خودزندگينامه‌اي است که او در آن تجربياتش را به عنوان يک پزشک روستا بيان مي‌کند.

و عناوين بيشتري از کميک‌ استريپ‌هاي روايت‌کننده زندگي بيماران و خانواده‌هايشان در راه است.
انتشارات بلومزبري در22اکتبر کتاب راشل‌بال به نام «زن بادشدني» را منتشر خواهد که در ابتدا آن را به‌صورت رشته‌اي از پست‌هاي وبلاگي پس از دچارشدنش به سرطان پستان نوشته بود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: