کد خبر: ۸۱۴۴۴
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۵ - ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 13
شفا آنلاین>سلامت>اگر این 5 علامت را در نوجوانتان مشاهده میکنید خطر سرطان در کمین آنهاست.
به گزارش شفا آنلاین، کارشناسان هشدار می‌دهند یکی از علل اصلی مرگ و میر نوجوانان و جوانان در کشورهای مختلف دنیا در اثر سرطان تشخیص دیرهنگام و یا اشتباه آن توسط پزشکان است.

گفتنی است، بر اساس جدیدترین تحقیقات نوع فیزیولوژی ساختار بدن نوجوانان و جوانان در رده سنی 13الی 24سال با سایر رده‌های سنی متفاوت است و این کار تشخیص ابتلا به سرطان در این گروه سنی را بسیار دشوار می‌کند.

بررسی ها نشان می‌دهند، بر اساس تحقیقات 5 علامت اصلی و شایع در بروز سرطان در افراد نوجوان و جوان وجود دارد که لازم است افراد در این رده سنی والدین و بستگان و نیز پزشکان به آنها توجه خاصی نشان دهند.از جمله این علامت ها وجود درد در بدن است که حتی با مصرف انواع مسکن ها درد آن کاهش پیدا نمی‌کند، همچنین وجود هرنوع توده یا بافت سفت در بدن است که باید سریعا توسط پزشک مورد بررسی قرار بگیرد، از جمله علامت‌های دیگر وجود احساس خستگی و خواب آلودگی حتی پس از یک استراحت کافی غلبه کنند، علامت دیگر از دست دادن وزن به میزان زیاد در یک بازه زمانی کوتاه، تغییر در ابعاد،رنگ و شکل ظاهری که می‌تواند نشان دهنده ابتلا به سرطان باشد.

بر اساس تحقیقات شایع‌ترین سرطان ها در دوران نوجوانی سرطان خون، تیروئید، روده، استخوان و تخمدان است که والدین باید با مراقبت و انجام معاینات دوره‌ای فرزندان خود توسط پزشک از ابتلا به ان جلوگیری و یا در مراحل اولیه سرطان آن را شناسایی کنند.

بر اساس تحقیقات با استفاده از روش‌های نوین پزشکی حدود 84درصد از افراد جوان مبتلا به انواع سرطان نجات می‌یابند و حتی دوره بزرگسالی طبیعی را پشت سر می‌گذارند اما در صورت تشخیص دیر هنگام مرگ در اثر سرطان به وجود می‌اید.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: