کد خبر: ۸۱۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 13
شفا آنلاین>سلامت>یک متخصص طب فیزیکی با تاکید بر اینکه وزن کوله پشتی‌ها باید حداکثر معادل ۱۵ درصد از وزن دانش آموز باشد، گفت: این میزان در دانش آموزان ابتدایی به ۱۰ درصد می‌رسد.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر هادی شجاعی ، با اشاره به اینکه استفاده از کوله پشتی‌های غیراستاندارد خطر ابتلا به کمردردهای مزمن را افزایش می‌دهد، گفت: گودی کمر، شانه‌های نامتقارن و تمایل شانه‌ها به طرف جلو از جمله عوارض شایعی است که بر اثر حمل کوله‌های غیراستاندارد، میان دانش آموزان مشاهده می‌شود.

وی گفت: شیوع کمردرد، انحنای ستون مهره‌ها و خم شدن شانه‌ها به طرف جلو، میان دانش آموزان دختر بیشتر از پسران گزارش شده است.

شجاعی خاطرنشان کرد: اکثر دانش آموزانی که کوله پشتی‌هایی با وزن بیش از ۱۵ درصد از وزن خود حمل کرده‌اند، دچار دردهای مزمن در ناحیه کمر، انحنای ستون مهره‌ها، دردهای گردنی و ناهنجاری‌های قامتی شده‌اند.

این متخصص طب فیزیکی گفت: خمیدگی، درد در ناحیه کمر و انحنای ستون فقرات در دانش آموزان را باید جدی گرفت و به تغییر وضعیت بدنی که بر اثر حمل سنگین کوله پشتی رخ می‌دهد، توجه کرد.

شجاعی به والدین توصیه کرد: در صورتی که فرزندان‌شان دچار اشکالاتی این چنینی هستند، هرچه زودتر با متخصص مربوطه مشورت کنند؛ زیرا ناهنجاری‌های قامتی با تغذیه مناسب، ورزش، یادگیری اصول صحیح نشستن و راه رفتن، در مراحل اولیه قابل درمان است.

شجاعی در پایان گفت: کیف‌های دستی بر اساس راست دست یا چپ دست بودن کودکان، تمام مدت با یک دست حمل می‌شود و در نتیجه به ستون فقرات و عضلات یک طرف بدن فشار وارد می کند.ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: