کد خبر: ۸۱۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۷ - ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 21
متخصص بیماری های عفونی در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- با توجه به آغاز فصل سرد و شیوع سرماخوردگی و آنفلوانزا ؛متخصص بیماری های عفونی با تأکید بر اهمیت شستشوی مداوم دست ها به بیان نکاتی برای جلوگیری از انتقال این بیماری ها به سایر افراد پرداخت.

دکتر محبوبه حاجی عبدالباقی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهارکرد: نکته بسیار مهم شستشوی دست ها به ویژه قبل از خوردن هر چیزی است. فرد دچار سرماخوردگی نیزحتما باید از دستمال استفاده کند و مقابل صورت دیگران سرفه و با آنها روبوسی نکند.

وی همچنین افزود: نکته مهم دیگر استراحت کردن و عدم حضور در اماکن شلوغ و مهمانی هاست. دستگیره های اتوبوس و... همه آلوده هستند بنابراین تأکید ما بر شستشوی مداوم دست هاست.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران تأکید کرد: افراد دچار سرماخوردگی با سرفه و عطسه موجب انتقال بیماری در محیط می شوند. بنابراین باید با استفاده از دستمال کاغذی از انتقال بیماری به دیگران جلوگیری کنند .

چه کسانی باید واکسن آنفولانزا بزنند؟

وی ادامه داد:توصیه اینستکه واکسن آنفلوانزا باید به طورعمده در افراد بالای 50سال و دارای زمینه بیماری هایی مانند قند، نارسایی های کلیه و بیماری هایی که سیستم دفاعی بدن آنها را دچار اشکال می کند تزریق شود.

حاجی عبدالباقی با اشاره به این که همه افراد با صلاح دید پزشک مجاز به استفاده از واکسن آنفولانزا هستند، اظهارکرد: کودکان دچار بیماری هایی نظیر آسم و مشکلات تنفسی مجازند که از سن 6 ماهگی از واکسن آنفولانزا استفاده کنند؛حتی در زمان همه گیری آنفولانزا خانم های باردارهم با تجویز پزشک می توانند از این واکسن استفاده نمایند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: