کد خبر: ۸۱۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۴ - ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 12
شفا آنلاین>سلامت>یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه تاکنون مورد مثبتی از ویروس کرونا در بین حجاج ایرانی دیده نشده است گفت: با توجه به احتمال وجود بیماری‌های مختلفی همچون کرونا در اجساد حجاج ایرانی این اجساد قبل از ورود به ایران در عربستان ضد عفونی شده‌اند

به گزارش شفا آنلاین،رسول خضری  با بیان اینکه پیش از شروع سفر حجاج به مکه کمیسیون بهداشت و درمان جلسه‌ای با دکتر گویا رئیس واحد بیماری‌های واگیردار در وزارت بهداشت و درمان برگزار کرد‌، گفت: در این جلسه دکتر گویا بروجود تدابیر لازم برای کنترل حجاج از ابتلا به ویروس‌های مختلف از جمله کرونا تاکید کرد اما بعد از فاجعه جانسوز منا قضیه تفاوت کرد.

وی توضیح داد:بعد از فاجعه منا به دلیل آنکه تعداد اجساد بسیار زیاد شد موضوع ابتلای حجاج ایرانی و حتی ابتلای اجساد به ویروس کرونا مطرح شد که خوشبختانه جوانب احتیاط به کار گرفته شده است به طوری که طبق اعلام وزیر بهداشت مجروحانی که در بیمارستان‌های عربستان بستری شده بودند به مدت سه روز قرنطینه شدند.

وی در عین حال گفت: علی رغم تمامی تمهیدات برای جلوگیری از ابتلای حجاج به ویروس کرونا و به دنبال آن ابتلای مردم از همه خواسته شده بود از روبوسی و دست‌بوسی با حجاج اجتناب کنند چون دوره نهفته‌ بیماری کرونا 14 روز است به همین دلیل خواسته شد وابستگان حجاج حداقل فاصله 40 سانتی را رعایت کنند چرا که راه انتقال کرونا تنفس است.

این عضو کیمسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه ویروس کرونا علائمی مثل سرما خوردگی و آنفولانزا دارد‌،گفت: با توجه به هشدارهای داده شده و جلوگیری های به عمل آمده تا این ساعت هیچ موردی از ابتلا حجاج به ویروس کرونا گزارش نشده است .

خضری در خصوص احتمال ابتلای اجساد حجاج ایرانی به کرونا و یا ویروس‌های دیگر گفت: در وهله اول به دلیل جایگاه ایران و اقتدار رهبری در نهیبی که به عربستان زدند اجساد حجاج ایرانی همچون برخی کشورهای دیگر دفن نشد و علاوه بر آن اجساد در عربستان ضد عفونی شد.

وی ادامه داد: بعد از ورود اجساد به کشور و برای جلوگیری از احتمال بروز بیماری‌های دیگر مجددا این اجساد ضدعفونی شد تا ویروسی در کشور پخش نشود.

وی در پایان با تاکید بر اینکه فاجعه منا به دلیل بی کفایتی و بی بند باری حکام عربستان رخ داده است گفت: مسئولان عربستانی قدرت اداره مناسکی به این بزرگی را نداشتند، به همین دلیل فاجعه منا بیش از 9 تا 10 هزار کشته به دنبال داشته است که هنوز 65 نفر از حجاج ایرانی مفقود هستند.ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: