کد خبر: ۸۱۲۴۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۵ - ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 12
شفا آنلاین>سلامت>روز جهانی غذا، 20 محصول نشان ایمنی و سلامت را از سوی سازمان غذا و دارو دریافت خواهند کرد.
به گزارش شفا آنلاین،هدایت حسینی مدیر کل نظارت بر فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو  در خصوص برنامه‌های روز جهانی غذا بیان کرد: در روز 25 مهر ماه که مصادف با روز جهانی غذا است به 20 محصول غذایی نشان ایمنی سلامت اعطا می‌شود.

وی افزود: این محصولات که در ارتقاء سلامت افراد موثرند، نه تنها حداقل‌ها را رعایت کردند بلکه در جهت رعایت حداکثر سازی سلامت افراد پیش رفتند. 

حسینی اظهار کرد: این 20 محصول از روز جهانی غذا می‌توانند نشان سلامت را که از سوی سازمان غذا و دارو به آن‌ها اهدا شده بر روی محصولات خود درج کنند.  از جمله محصولاتی که این نشان را می‌گیرند می‌توان به فرآورده‌های لبنی به ویژه آن دسته از فرآورده‌هایی که با ویتامین D غنی شده‌اند، محصولات خرما، میوه‌های خشک، آبمیوه‌ها و نوشیدنی‌ها مخصوصا آن‌هایی که با ویتامین C غنی‌ شده‌اند و ... اشاره کرد. 

وی با اشاره به این که روز جهانی غذا با همکاری وزارت بهداشت، جهاد کشاورزی، سازمان غذا و دارو، دفتر FAO و سایر سازمان‌های ذی‌ربط مراسمی تدارک دیده شده است، عنوان کرد: در این مراسم مقامات کشوری‌، نمایندگان مجلس و افراد صاحب نظر در این حوزه حضور دارند و سخنرانی خواهند کرد.

مدیر کل نظارت بر فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو اضافه کرد: نشان ایمنی سلامت را نمی‌توان روی همه‌ی محصولات درج کرد زیرا این نشان تنها برای محصولاتی است که در ارتقا سلامت موثرند. 

وی همچنین خاطر نشان کرد: در سال‌های اخیر 130 محصول نشان ایمنی سلامت را از سوی سازمان غذا و دارو دریافت کرده‌اند که با این 20 نشان 150 محصول دارای نشان ایمنی خواهند شد بدین ترتیب به نظر می‌رسد که یک سبد متنوعی از محصولات سالم برای هموطنان تشکیل داده می‌شود.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: