کد خبر: ۸۱۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۱ - ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 12
دبیر علمی اولین کنگره بین‌المللی سالمندی خبر داد
شفاآنلاین:جامعه>دبیر علمی اولین کنگره بین‌المللی سالمندی با بیان اینکه وظیفه محققان و دانشگاهیان دادن خوراک علمی و فکری به سیاست‌گذاران است، گفت: پس از برگزاری کنگره، ارتباط خود را با محققان از طریق فضای مجازی ادامه می‌دهیم و پل ارتباطی بین آنها و نیروهای اجرایی خواهیم بود.

به گزارش شفا آنلاین : رضا فدای‌وطن در نشست خبری اولین کنگره بین‌المللی سالمندی گفت: دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در زمینه سالمندی پیشرو بوده است و این دانشگاه را می‌توان اولین و تنها دانشگاهی دانست که رشته طب سالمندی را دارد.

مدیر گروه آموزش سالمندی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی اظهار داشت: در کنگره امسال که بین‌المللی خواهد بود، 15 سخنران از فرانسه، سوئیس، پرتقال، اوگاندا، ترکیه، روسیه، ژاپن، آمریکا و انگلیس خواهیم داشت که اولویت ما دانشمندان ایرانی مقیم خارج از کشور هستند.

وی افزود: 336 مقاله به سایت کنگره ارسال شده است که از این تعداد 94 مقاله توسط داوران برجسته برای سخنرانی شفاهی برگزیده شده‌ است و 165 مقاله نیز در قالب پوستر ارائه خواهد شد . 77 مقاله دیگر با وجود کیفیت خوب به دلیل محدودیت پذیرش نشده‌اند.

این دکتری تخصصی سلامت سالمندان تصریح کرد: کنگره بین‌المللی امسال 20 محور دارد که در 9 پنل خلاصه شده است.

وی با بیان اینکه وظیفه دانشگاه‌ها، دادن خوراک علمی و فکری برای تصمیم‌گیرندگان است، گفت: این کنگره‌ها فرصت خوبی برای ارتباط سیاستمداران و مسئولان اجرایی کشور با محققان خواهد بود که بدین منظور در نظر داریم تا پس از برگزاری کنگره، ارتباط خود را با محققان از طریق فضاهای مجازی ادامه دهیم و پل ارتباطی بین محققان و نیروهای اجرایی باشیم.

وی خاطرنشان کرد: اولین کنگره بین‌المللی سالمندی 22 تا 24 مهر سال جاری در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار می‌شود و 18 امتیاز بازآموزی خواهد داشت.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: