کد خبر: ۸۱۰۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۷ - ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 12
شفا آنلاین>اجتماعی>معاون فني و درآمد سازمان تامين اجتماعي درباره پرسش‌هايي مبني بر اينکه «چرا بايد همسر بازمانده بيمه شده‌اي که فوت کرده، هرچندماه يکبار به شعب مراجعه و اعلام کند «زنده» است تا مستمري‌اش قطع نشود؟» پاسخ داد.
به گزارش شفا آنلاین،وی اظهار کرد:معمولا هر چند ماه يکبار به مستمري بگيران پيامک ارسال مي‌شود تا با در دست داشتن مدارک به شعبه مراجعه کنند و اگر فرد به شعبه مراجعه نکند، احتمال مي‌دهند که ممکن است فوت شده باشد و مستمري‌اش را قطع مي‌کنند.»

 محمدحسن زدا با بيان اينکه قبلا مستمري به حساب فرد بازمانده در بانک واريز مي‌شد و او براي دريافت وجه مراجعه مي‌کرد عنوان کرد: «از زماني که کارت‌هاي عابر رايج شد، چون هرکسي مي‌تواند برود پول را از خودپرداز دريافت کند مشکلاتي به‌وجود آمده است. بنابراين براي جلوگيري از بروز چنين مشکلاتي مقرر کرديم تا به‌ويژه همسران مستمري‌بگير مراجعه کنند تا زنده بودن وارث و اينکه ازدواج کرده يا نه مشخص شود.» زدا در پاسخ به اينکه آيا تامين اجتماعي نمي‌تواند از طريق دريافت اطلاعات ثبت احوال از زنده بودن وراث مطلع شود؟

گفت: «با ثبت احوال از طريق شبکه در ارتباط هستيم ولي خطي که براي ما وصل شده محدود است و تيم آي تي در تلاش هستند تا اين امکان را در 520 شعبه سراسر کشور ايجاد کنند. ضمنا مشکل ديگر به‌روز نبودن اطلاعات ثبت احوال است. به هرصورت براي اطلاع از زنده بودن وارث نمي‌توانستيم به درب منازل مراجعه کنيم و کاري غيراخلاقي انجام دهيم لذا اکنون بهترين راهکار مراجعه حضوري وارث به شعب است.»
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: