کد خبر: ۸۱۰۶۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۸ - ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 12
رئیس بیمارستان سوانح سوختگی شهید مطهری در گفتگو با شفا آنلاین:
شفاآنلاین :رئیس بیمارستان سوانح سوختگی شهید مطهری تأکید کرد: هیچ وقت چهره یک فرد سوخته به ویژه قربانیان اسیدپاشی به حالت اولیه خود باز نمی گردد و تنها راه آن عدم دسترسی آسان به اسید است.

دکتر مصطفی ده مرده ای در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: اگر اسید روی صورت فردی ریخته شده باشد یکی از مسائل مهم مربوط به چشم است که باید در مراکز تخصصی چشم نیز روند درمان آغاز شود.

وی ادامه داد: حال آن که مسائل مربوط به زیبایی چندین مرحله زمان می برد تا نسج نکروزی که بر اثر اسید ایجاد شده نیز بر داشته شود. در مرحله بعد باید بتوانیم در موارد حاد پوشش ، بیمار را زنده نگهداریم، بعد از آن امکان دارد بیمار چندین مرحله عمل شود تا از بافت بخش های دیگر بدنش اعمال زیبایی نیز انجام شود.

فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی تأکید کرد: بی تردید هیچ وقت چهره یک فرد سوخته به ویژه با اسید به حالت اولیه خود بر نمی گردد. حتی در صورت انتقال بیمار دچار سوختگی با اسید به استانداردترین و بهترین مراکز سوختگی نمی توان تضمین کرد که این بیمار به حالت اولیه بر گردد.

وی با اشاره به ضرورت در دسترس قرار ندادن اسید درمغازه ها توصیه کرد: بنابراین بهتر است که از ایجاد چنین شرایطی با پخش برنامه های آموزشی جلوگیری کنیم و از طرف دیگر علل اسید پاشی و عوامل ایجادش را در امر کاهش آن در سطح جامعه نیز مورد بررسی قرار دهیم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: