کد خبر: ۸۱۰۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۸ - ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 11
وزیر بهداشت در دیدار با آیت‌الله شهرستانی تاکید کرد
شفاآنلاین:جامعه>وزیر بهداشت در دیدار با نماینده آیت‌الله سیستانی در ایران با اشاره بر لزوم فرهنگ‌سازی برای مراسم حج، بر برنامه‌ریزی دقیق در این زمینه تاکید کرد.

به گزارش شفا آنلاین : سید حسن هاشمی سرپرست هیات ایرانی اعزامی به عربستان که صبح امروز یکشنبه برای دیدار با علما عازم شهر قم شد، در اولین دیدار خود با آیت‌الله شهرستانی ، نماینده آیت‌الله سیستانی در ایران با بیان این که حج یک واجب شرعی است که باید در چارچوب شرع اسلام انجام شود، تاکید کرد: با توجه به اتفاقات حج امسال برنامه‌ریزی دقیق و مناسب همچنین فرهنگ سازی در این راستا ضروری و لازم است.

وی با ارائه گزارشی در خصوص حادثه منا، سقوط جرثقیل در مکه و فوت برخی از زائران به خصوص زائران ایرانی گفت: باید با برنامه ریزی از تکرار این حوادث جلوگیری شود.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به سن بالای زائران در سفر به حج گفت: وضعیت جسمی یکی از شرایط مهم برای حضور در این سفر است.

در ادامه این دیدار آیت‌الله شهرستانی با اشاره به ضعف مدیریت مقامات عربستانی در اداره مراسم حج، خواستار رفع مشکلات موجود از طریق فرهنگ‌سازی شد.

نماینده آیت‌الله سیستانی در ایران به برخی از مشکلات حج امسال اشاره کرد و گفت: برای تردد بهتر و آسان تر در مراسم رمی جمرات و در جهت رفع مشکلات باید گام‌های موثری برداشت .

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: